Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog
Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog

بنفشه جمالی، فعال زنان، به حبس و عدم استفاده از ابزارهای هوشمند محکوم شد


 بنفشه جمالی ، یک فعال ، به حبس ، جریمه نقدی ، عدم استفاده از وسایل الکترونیکی هوشمند و شرکت در «مرکز مشاوره ماوا» در شهر قم محکوم شد.


خانم جمالی به همراه تعدادی دیگر از شرکت کنندگان در یک تظاهرات اعتراضی در روز جهانی زن (8 مارس) در در سال ۱۳۹۶ در تهران دستگیر شد و بعداً آزاد شد.



وی در تاریخ  ۱۱ تیرماه  سال جاری به دادگاه فرهنگ و اطلاعات احضار شد تا این اتهام را به وی ابلاغ کند و تا پایان دادگاه موقتاً با قرار وثیقه 150 میلیون تومانی آزاد شد.


«بیدارزنی» ، مدافع حقوق زنان ، روز پنجشنبه در توئیتی نوشت که خانم جمالی به جرم "تبلیغ علیه نظام" به چهار سال حبس تعزیری ، به مدت پنج سال تعلیق ، محکوم شده است. تومان به دلیل استفاده نکردن از وسایل الکترونیکی هوشمند جریمه شد. او«موثر در جرم بوده»محکوم شده است.


نوشین جعفری، عکاس و خبرنگار، برای اجرای حکم به زندان قرچک منتقل شد


 نوشین جعفری ، عکاس و روزنامه نگار سابق ، در تاریخ  ۱۲ مرداد ۹۸  توسط سپاه پاسداران ایران دستگیر و به 5 سال زندان محکوم شد و برای اجرای حکم بازداشت و به زندان قرچک منتقل شد.


 وکیل خانم جعفری،امیر رئیسیان، در گفت‌وگو با وب‌سایت امتداد گفت که در حالی که حکم دادگاه تجدید نظر موکلش روز شنبه به او ابلاغ شده، بدون احضار، ابلاغ یا اخطار قبلی با مراجعه به منزل نوشین جعفری، او را بازداشت و برای اجرای حکم به زندان قرچک منتقل کرده‌اند.



پیش از این  وبسایت زیتون گ گزارش داده بود که خانم جعفری به جرم "توهین به مقدسات" و "تبلیغ علیه نظام" به پنج سال زندان محکوم شده است. طبق قوانین ایران ، این مجازات فقط برای مدت چهار سال مورد استفاده قرار می گیرد.


عکاس و روزنامه نگار سابق 72 روز پس از دستگیری درتاریخ ۲۲ مهرماه سال گذشته تا پایان دادگاه با قرار وثیقه آزاد شد.

سرمربی تیم ملی اسکی بانوان ایران توسط همسرش ممنوع‌الخروج شد


 سمیرا زرقاری ، سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین ایران صبح دیروز به دلیل ممنوع‌الخروج شدن توسط همسرش  ، همراهی این تیم را برای مسابقات جهانی ایتالیا متوقف کرد.


به نوشته روزنامه شرق در روز چهارشنبه ، ۲۹ بهمن‌ماه، ، دلیل ماندن خانم زرقری در تیم ملی به طور رسمی از طرف وی و اتحادیه اسکیت اعلام نشده است ، اما گفته می شود دلیل آن "اختلافات خانوادگی" است.



این اولین بار نیست که ورزش به دلیل مخالفت همسرش سفر به خارج از کشور را متوقف می کند.


پیش از این ، همسرش ، زهرا نعمتی ، که پرچم کاروان ایران را در بازی های المپیک ریو حمل می کرد ، در، اردیبهشت ۹۶ ا ممنوع الخروج شد.


کشته شدن سه مامور وزارت اطلاعات در استان سیستان و بلوچستان


 وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای از کشته شدن سه نفر از سربازان خود در سیستان و بلوچستان خبر داد.


در این بیانیه که روز چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه منتشر شد ، گفته شد که این افراد "در جستجوی عملیات اطلاعاتی علیه یک باند جنایت سازمان یافته" بودند و در حین ماموریت کشته شدند.



وزارت اطلاعات جزئیات نداد.


طبق برخی گزارش های شبکه های اجتماعی ، این افراد در چابهار کشته شده اند.


سال ۹۶ اعلام شد که یک مأمور وزارت اطلاعات در طی درگیری مسلحانه با انصار الفرقان 

اسماعیلی: اخیرا سه حکم اعدام صادر کرده‌ایم


 غلامحسین اسماعیلی ، سخنگوی دادگستری ایران گفت که دادگاه سه شهروند را در موارد حمله به "تجمع‌های مردمی" و سرقت و تخریب ساختمان های دولتی با "تحریک" گروه های مخالف به اعدام محکوم کرده است.


اسماعیلی روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی هفتگی گفت: "در چندین مورد ، ما با گروه های ضد انقلابی روبرو شدیم که به دلیل اقدامات خود به اراذل و اوباش متوسل می شوند و با توجه به چنین حساسیت هایی ، گفتیم که باید با این مسائل جدی برخورد شود."



وی در این رابطه در سه مورد به صدور احکام اعدام اشاره کرد.


به گفته اسماعیلی ، در یک مورد حمله علیه "اجتماعات مردمی" و در مورد دیگر سرقت های مختلف و در مورد دیگر "خرابکاری در همکاری با مجاهدین خلق" احکام اعدام صادر شد.