Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog
Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog

برگزاری مراسم سالروز زنده یاد ندا آقاسلطان با حضور خانواده وی و خانواده زنده یاد پویا بختیاری

ندا آقاسلطان در روز ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ (۲۰ ژوئن ۲۰۰۹) در محلهٔ امیرآباد تهران، خیابان کارگر شمالی، تقاطع خیابان صالحی و کوچهٔ خسروی) به ضرب گلوله کشته شد.

انتشار فیلم کوتاهی از لحظات جان سپردن وی که با تلفن همراه گرفته شد، بازتاب‌های فراوانی در رسانه‌های جهان به‌دنبال داشت. به نوشته هفته نامه تایم، لحظه جان سپردن وی پربیننده‌ترین مرگ یک انسان در تاریخ بشریت شد.

عامل قتل ندا آقاسلطان یکی از پاسداران موتورسوار بود که برای مدت کوتاهی توسط مردم معترض دستگیر شد.

این پاسدار متهم به قتل که بعدها از وی با نام عباس کارگرجاوید یاد شد، یک سال بعد از مرگ وی از سوی دادگاه برای ادای توضیحات فرا خوانده شد، از آن پس توسط سپاە پاسداران مخفی شدە است.

بهترین پاداش برای شهدا و جانباختگان آزادی ادامه دادن راهشان تا پیروزی است!

برگزاری مراسم سالروز زنده یاد ندا آقاسلطان با حضور خانواده وی و خانواده زنده یاد پویا بختیاری

توییت صفحه وزارت خارجه آمریکا به مناسبت سالروز شهادت ندا آقای سلطان

امروز یازدهمین سالگرد درگذشت ندا آقاسلطان است.

ندا بی رحمانه در اعتراضات مسالمت آمیز در تهران، توسط مزدوران رژیم کشته شد.

او جان خود را در راه مبارزه برای مواردی مانند آزادی بیان، انتخابات آزاد و عادلانه و حقوق زنان که رژیم به شدت از آن بیزار است، فدا کرد.

از چهارشنبه های سفید گرفته تا دختر آبی، ندا به جنبش های تحت رهبری زنان که خواستار به رسمیت شناخته شدن و برابری بوده اند الهام بخشیده است.

زنان ایرانی و ایالات متحده ندا را فراموش نخواهند کرد.

انصاف و عدالت، بر استبداد و شر پیروز خواهند شد. آرام بخواب ندا زیرا که ما راهت را ادامه خواهیم داد.

فاکس نیوز: رژیم ایران به دنبال ساخت مخرب‌ترین نوع سلاح‌ است

شبکه فاکس نیوز روز چهارشنبه ۲۸ خرداد۹۹، گزارشی از سازمان اطلاعاتی آلمان را منتشر کرد که در آن تلاش رژیم ایران برای رسیدن به ساخت مخرب‌ترین نوع سلاح‌ ‌ یا «سلاح کشتار جمعی» را فاش کرده است.

در این گزارش ۱۸۱ صفحه‌ای که توسط آژانس اطلاعاتی دولت آلمان در «بادن-وورتمبرگ» منتشر شد، آمده است :

« رژیم ایران هنوز در جستجوی تجهیزات برای تولید سلاح‌های غیر متعارف که از نظر بین‌المللی ممنوع است، تلاش می‌کند».

به گزارش شبکه تلویزیونی «فوکس نیوز»، بر اساس اسناد اطلاعاتی موجود در بادن-وورتمبرگ، کشورهای ایران ، پاکستان ، کره شمالی و سوریه هنوز برای دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی به تلاش‌هایشان ادامه می‌دهند.

این گزارش می‌افزاید: 

این آژانس گفته است رژیم ایران سال گذشته تلاش کرد، تجهیزاتی برای این منظور از شرکت‌های ایالت بادن-وورتمبرگ، در جنوب آلمان خریداری کند.

در بخشی از این گزارش که با عنوان «انتشار» ذکر شده، تأکید شده، تهران هنوز مصمم است، از خونبارترین سلاح‌ها روی کره زمین استفاده و آنها را توسعه دهد.

فاکس نیوز: رژیم  ایران به دنبال ساخت مخرب‌ترین نوع سلاح‌ است
فاکس نیوز: رژیم ایران به دنبال ساخت مخرب‌ترین نوع سلاح‌ است

این گزارش اطلاعاتی آلمانی که دو روز پیش منتشر شده، فاش کرده که ایران سعی دارد از طریق خریدهای غیرقانونی برخی ابزارها از آلمان، محصولات لازم برای ساخت این نوع سلاح‌ مخرب را بدست آورد. ” ساخت مخرب‌ترین نوع سلاح “

سلاح‌های کشتار جمعی

اطلاعات آلمان در این گزارش به شرکت‌ها توصیه کرد که قبل از ورود به معامله با خریداران و تحویل ابزار به آنها سعی شود اول درباره وضعیت حقوقی فعلی خریداران اطلاعات دقیق کسب کنند.

آژانس اطلاعاتی آلمان در بادن-وورتمبرگ اظهار داشت: «هدف از انتشار این گزارش جلوگیری از تحول ابزار و سیستم‌های فن‌آوری به کشورهای خطرناک است تا این کشورها نتوانند به سلاح‌های کشتار جمعی و مخرب دسترسی پیدا کنند».

دنبال ما از طریق تلگرام

https://t.me/mohajranir

ایران از بانک های عراق برای جلوگیری از تحریم ها استفاده می کند

عبدالناصر همتی ، رئیس بانک مرکزی ایران اعلام کرد که ایران منابع مالی قابل توجهی در عراق دارد و با طرف عراقی توافق کرد که از این وجوه برای خرید کالاهای اساسی از طریق بانکهای عراقی استفاده کند.

در حالی که ایران به دلیل تحریم های آمریکا ، همتی به بغداد سفر می کند، روز چهارشنبه با همتای عراقی خود علی العلاق گفت: ایران مصمم است تا از منابع خود در عراق برای واردات کالاهای اساسی استفاده کند.

توافق با عراق برای استفاده از منابع مالی ایران برای خرید کالاهای غیرتحریمی و اساسی

 رئیس کل بانک مرکزی کشورمان پس از دیدار همتای عراقی خود گفت: ایران منابع مالی قابل توجهی در عراق دارد که توافق شد از این منابع برای خرید کالا‌های غیرتحریمی و اساسی استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی که به بغداد سفر کرده است پس از دیدار همتای عراقی خود گفت: ایران منابع مالی قابل توجهی در عراق دارد که توافق شد از این منابع برای خرید کالا‌های غیرتحریمی و اساسی استفاده کنیم.

ایران از  بانک های عراق برای جلوگیری از تحریم ها استفاده می کند
ایران از بانک های عراق برای جلوگیری از تحریم ها استفاده می کند

همتی با اشاره به توافقنامه ساز و کار پرداخت مالی بین ایران و عراق گفت: بهره برداری از منابع ایرانی در عراق در چارچوب این توافقنامه صورت می‌گیرد.

رئیس بانک مرکزی عراق نیز با اشاره به اینکه بخش بیشتر منابع مالی ایران در عراق مربوط به صادرات گاز و برق است،گفت: با توافق جدید، از این پس از این منابع مالی برای صادرات کالا‌های ضروری به ایران استفاده‌ می‌شود.

علی العلاق درباره احتمال تاثیر دخالت‌های خارجی بر توافق جدید ایران و عراق گفت: با توافقنامه ساز و کار مالی در سطح بین المللی موافقت شده است.

استفاده از بازار عراق

از زمان مجدد تحریم های آمریکا علیه ایران پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ در ماه مه از توافق هسته ای خارج شد .

ایران با هدف شکستن تحریم و دور زدن تحریم های ایالات متحده از طریق روابط تجاری گسترده ، تمرکز زیادی روی عراق کرده است.

دستور روحانی به وزیر بهداشت برای برنامه‌ریزی جهت کنترل کرونا در استان‌های قرمز

رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران به وزیر بهداشت دستور داد که برنامه های فوری را برای کنترل کرونا در استان‌های قرمز.

رئیس‌جمهور گفت: به فوریت با همکاری سایر کمیته‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا از جمله کمیته امنیتی–اجتماعی، برنامه‌هایی برای کنترل کرونا در استان‌های قرمز آماده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز گزارش آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور با تمرکز بر وضعیت استان‌های قرمز را به رئیس جمهور ارائه کرد.

دستور روحانی به وزیر بهداشت برای برنامه‌ریزی جهت کنترل کرونا در استان‌های قرمز
دستور روحانی به وزیر بهداشت برای برنامه‌ریزی جهت کنترل کرونا در استان‌های قرمز

روحانی در پاسخ به گزارش وزیر بهداشت، از تلاش‌های مسؤولان این وزارتخانه و تدبیر وزیر بهداشت برای استقرار معاونین خود در استان‌های قرمز از جمله کرمانشاه، خوزستان، کردستان و بوشهر جهت مدیریت این فضا با همکاری ستادهای استانی مقابله با کرونا، تقدیر کرد.

‎رئیس جمهور تاکید کرد که به فوریت با همکاری سایر کمیته‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا از جمله کمیته امنیتی – اجتماعی، برنامه‌هایی برای کنترل این بیماری در استان‌های مذکور آماده شود تا چنانچه نیاز به ایجاد محدودیت‌ها و وضع برنامه‌هایی برای کنترل این بیماری در استان‌های قرمز ضروری است، در جلسه روز شنبه ستاد بررسی و تصویب شود.

‎ روحانی همچنین بار دیگر از تلاش بی وقفه کادر درمانی کشور که طی چهار ماه گذشته در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا بوده‌اند، قدردانی کرد.

بازگشت مجدد محدودیت‌های کرونایی در آذربایجان‌شرقی ـپنجشنبه ۲۹ خرداد۹۹

عاون استاندار رژیم درآذربایجان‌شرقی:
به دلیل افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان، محدودیت‌های کرونایی دوباره اعمال می‌شود

شرکت فایزر: واکسن کرونا تا اکتبر آماده می‌شود

آلبرت بورلا، مدیرعامل شرکت فایزر، شرکت بزرگ و جهانی صنعت داروی جهان گفت: واکسن پیشگیری از کووید-19 تا پایان اکتبر آماده می شود.

فایزر با همکاری شرکت آلمانی BioNTech، آزمایشات بالینی را در ایالات متحده و اروپا بر روی واکسن BNT162 به عنوان واکسن پیشگیری از کووید-19 انجام می دهد.

شرکت فایزر: واکسن کرونا تا اکتبر آماده می‌شود
شرکت فایزر: واکسن کرونا تا اکتبر آماده می‌شود

تاکنون بیش از 125 واکسن در سراسر جهان به عنوان واکسن پیشنهادی کروناویروس در جهان، مطرح شده اند. در حال حاضر،

حداقل 10 واکسن کاندید شده در مرحله ارزیابی بالینی و 115 واکسن کاندیدایی در قبل از ارزیابی بالینی قرار دارند.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، ارزیابی هر چه بیشتر واکسنها مهم است و نمی توان پیش بینی کرد که چه تعداد از این واکسن ها، قابل استفاده خواهند بود

برنامه توسعه Pfizer و BioNTech شامل چهار واکسن کاندیدا است که هر یک ترکیبی متفاوت از فرمت mRNA و آنتی ژن هدف را نشان می‌دهند.

مدیرعامل شرکت فایزر تصریح کرد:

وسعت این برنامه باید تولید میلیون‌ها دوز واکسن در سال 2020 را فراهم کند و در سال 2021 به صدها میلیون نفر برسد .