Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog
Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog

راه‌اندازی کارزار مخالفت با حجاب اجباری در اینستاگرام


 

 در تداوم مبارزه‌های مدنی هموطنان در مخالفت با حجاب اجباری،  کارزاری اینترنتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام راه‌اندازی شده است.



کاربران فضای مجازی با اشتراک‌گذاری تصاویری، مخالفت خود را با حجاب اجباری و پوشش تحمیلی جمهوری اسلامی و سرکوب بانوان ایرانی نشان می‌دهند.


این پویش هم‌اکنون در شبکه اجتماعی اینستاگرام در حال اجرا است و شمار کاربرانی که در آن شرکت کرده‌اند، از مرز ۵۰۰ هزار نفر گذشته است.

خودکشی یک نوجوان در شهرستان مهاباد


روز یکشنبه ۲۶ تیرماه، یک پسر نوجوان در شهرستان مهاباد که پیشتر از طریق حلق آویز کردن اقدام به خودکشی کرده و در بیمارستان بستری بود، بر اثر آسیب های وارده جان خود را از دست داد. سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.



به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱، یک پسر نوجوان در شهرستان مهاباد که پیشتر اقدام به خودکشی کرده بود، جان خود را از دست داد.


هویت این نوجوان، “فرهاد محمودزاده، ۱۷ ساله، فرزند نارنج عزیزبابکری و لقمان محمودزاده و اهل شهرستان مهاباد” توسط هرانا احراز شده است.

جامعه جهانی بهائی: در ۵۰ روز گذشته ۶۴ بهائی بازداشت شده یا مشاغلشان تعطیل شده است


 

جامعه جهانی بهائی از بازداشت، بازرسی خانه و تعطیلی مشاغل ۶۴ بهائی در حدود ۵۰ روز گذشته خبر داد و آن را نشان‌دهنده تشدید کارزار سیستماتیک جمهوری اسلامی علیه شهروندان بهائی دانست.



در اطلاعیه جامعه جهانی بهائی اعلام شده که از ابتدای ماه جاری میلادی و در ۲۰ روز گذشته بیش از ۲۰ شهروند بهائی در شیراز، تهران، یزد و بجنورد، یا بازداشت شده‌اند یا خانه‌هایشان مورد بازرسی قرار گرفته و یا مشاغلشان تعطیل شده است.


به گفته جامعه جهانی بهائی، همچنین در ماه گذشته میلادی در مجموع ۴۴ بهائی در سراسر ایران احضار، دستگیر، محاکمه یا زندانی شدند.


در همین حال بانی دوگال، نماینده جامعه جهانی بهائی در سازمان ملل، گفت که پیروان این آیین در ایران در ۴۴ سال گذشته آزار و اذیت مداوم به خاطر عقاید خود تجربه کرده‌اند، اما شتاب کنونی فراتر از نگران‌کننده است.

منوچهر بختیاری به زندان قزوین تبعید شد


 

 منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری از جان‌باختگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸، از ندامتگاه مرکزی کرج به زندان قزوین تبعید شد.



به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران،‌ منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری از جان‌باختگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸، از ندامتگاه مرکزی کرج به زندان قزوین تبعید شد.


علی شریف زاده وکیل مدافع آقای بختیاری در صفحه شخصی خود ضمن اعلام این خبر، نوشته است: “مطلع شدم موکلم منوچهر بختیاری از تاریخ ۲۹ تیر به زندان مرکزی قزوین تبعید شدند و از حق تماس و ملاقات محروم هستند. با توجه به شرایط جسمانی ایشان و خونریزی دستگاه گوارش، نیاز به مراقبت و درمان دارند.”

انتقال یکباره زندانیان سیاسی از زندان قرچک ورامین به زندان اوین


 امروز چهارشنبه ۲۹ تیرماه، مسئولان زندان قرچک ورامین از انتقال یکباره تمامی زندانیان سیاسی به زندان اوین خبر دادند.



به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱، مسئولان زندان قرچک ورامین از انتقال یکباره تمامی زندانیان سیاسی به زندان اوین خبر دادند.


به گفته یک منبع مطلع تمام زندانیان سیاسی ساعت ۱ ظهر با اتوبوس از زندان قرچک ورامین به زندان اوین منتقل شده اند.