Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog
Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog

ادامه بحث بر سر رتبه‌بندی معلمان؛سرپرست وزارت آموزش و پرورش تامین بودجه را چالش بزرگ خواند


پس از بحث در مورد قانون رتبه بندی معلمان ، سرپرست وزارت آموزش و پرورش تأمین مالی این قانون را "یک چالش بزرگ" توصیف کرد ، اما رئیس کمیته آموزش مجلس ادعاهای مخالفان در مورد بودجه درخواست شده را رد کرد.



علیرضا کاظمی ، رئیس وزارت آموزش و پرورش پنجشنبه ،  ۲۹ مهر  ، گفت که در بودجه ۱۴۰۰ منابع مالی کافی برای اجرای این لایحه «پیش‌بینی نشده است».


به گفته کاظمی، با وجود تصویب برخی از جزئیات این لایحه در مجلس، «چالش بزرگ» مشخص کردن بودجه اجرای آن است.

کاظمی افزود که مجلس با سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری استخدامی کشور در حال رایزنی است تا «تعارضات موجود و معضلات این طرح رفع شود.»

گزارش «پایش فقر» وزارت کار:‌ از هر سه ایرانی، یک نفر در فقر مطلق زندگی می‌کند


گزارش وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نشان می دهد که از هر سه ایرانی یک نفر در فقر شدید زندگی می کند.



گزارش  «‌پایش فقر» ک ، تهیه شده توسط معاونت رفاه اجتماعی ، تخمین می زند که خط فقر در ایران در سال 99 نسبت به سال قبل 38 درصد رشد کرده است.


بر این اساس ، حداقل 26 میلیون نفر در ایران در فقر شدید زندگی می کنند.


این گزارش تأکید می کند که به دلیل تغییرات در اقتصاد کلان ایران در دهه گذشته ، نمی توان انتظار بهبود وضعیت زندگی خانواده های ایرانی را داشت.

فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی، برای اجرای حکم حبس احضار شد


فرنگیس مظلوم، فعال مدنی و مادر سهیل عربی زندانی عقیدتی-سیاسی، برای اجرای حکم یک سال حبس به شعبه یک واحد اجرای احکام دادسرای اوین احضار شد.




به گزارش پایگاه حقوق بشری هرانا، در ابلاغیه‌ای که روز ۲۷ مهر صادر شده از خانم مظلوم خواسته‌اند برای اجرای حکم یک سال حبس خود ظرف مدت پنج روز در این شعبه حاضر شود.


پیش‌تر شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران فرنگیس مظلوم را به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم از طریق ارتباط‌گیری با سازمان مجاهدین خلق» به یک سال حبس تعزیری و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و به نفع گروه‌های معاند نظام» به ۶ ماه حبس و مجموعا به ۱۸ ماه زندان محکوم کرده بود.

اسفندماه سال گذشته این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید شد و او اکنون باید مجازات اشد، یعنی یک سال زندان، را سپری کند.


وکیل آرمان عبدالعالی، کودک‌مجرم: تعویق اجرای حکم اعدام فقط مختص به آرمان نبود


عبدالصمد خرمشاهی، وکیل آرمان عبدالعالی، در خصوص تعویق مجدد اجرای حکم این کودک‌-مجرم گفت که تعویق اجرای حکم اختصاص به آرمان نداشته و حالت عمومی دارد.


او روز چهارشنبه ۲۸ مهر ماه افزود: «چند نفری که باید حکم اعدام برایشان اجرا می‌شد، اجرای حکمشان هم‌زمان به تعویق افتاده است.»



عفو بین‌الملل پیشتر ضمن درخواست توقف اجرای حکم آرمان عبدالعالی گفت که زندگی او اکنون در دست رییس قوه قضاییه در ایران است.


این سازمان حقوق بشری در بخشی از بیانیه خود تاکید کرد: «مقامات ایران با طرح این ادعا که تصمیم نهایی درباره اجرای برنامه اعدام آرمان عبدالعالی به عهده آن‌ها نیست

 وافزود : دستگاه قضایی تلاش‌های خود برای اخذ رضایت خانواده مقتول را به اتمام رسانده است، اصول مرتبط با نظام عدالت کیفری اطفال و نوجوانان را به سخره گرفته‌اند و در حال گمراه کردن افکار عمومی و جامعه بین‌المللی هستند.»

ابراهیم رئیسی: جوانان ما دیگر آرزوی زندگی غربی ندارند


ابراهیم رئیسی، رییس جمهوری اسلامی ایران، گفت امروز دیگر جوانان ایرانی مثل گذشته آرزوی زندگی غربی ندارند.


رئیسی روز سه‌شنبه ۲۷ مهر در کنفرانس «وحدت اسلامی» گفت: «فرهنگ و نظام‌های غربی رنگی برای جوانان ندارد. اگر دیروز جوان آرزو می‌کرد در یک فضای فرهنگی و زندگی غربی قرار گیرد، امروز جوانان چنین خواسته‌ای ندارند.»



این در حالی است که در سال‌های اخیر گزارش‌های مختلفی از بالا رفتن نرخ بیکاری در ایران و افزایش میل جوانان این کشور به ترک وطنشان منتشر شده است.

دی‌ماه سال گذشته «رصدخانه مهاجرت ایران» اعلام کرد تعداد دانشجویان و دانش‌‌آموختگان ایرانی در ترکیه، طی سال‌های اخیر حدودهزار و ۳۰۰ درصد افزایش یافته و از ۴۳۸ دانشجو در سال ۲۰۱۳ به شش هزار و ۹۹ دانشجو در سال ۲۰۱۷ رسیده است.