Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog
Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog

یک کشته و هفت مصدوم در پی واژگونی خودروی مهاجران غیرمجاز در ایرانشهر


  در کمتر از یک هفته در ایرانشهر دومین حادثه واژگونی خودروی حامل مهاجران غیرمجاز یک کشته و هفت مصدوم بر جای گذاشت.


به گزارش خبرگزاری ایلنا ، نادر ستوده ، رئیس مرکز مدیریت حوادث ایرانشهر ، پنجشنبه 28 اسفندماه که این حادثه صبح امروز رخ داده و محل حادثه محور پمپور - دلجان در حوالی ایرانشهر واقع در استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد.



آقای ستوده همچنین گزارش داد که در یک سانحه مشابه در جاده ایرانشهر در روزشنبه، ۲۳ اسفند  ، دو نفر کشته و 13 نفر دیگر زخمی شدند.  سرعت غیر مجاز وسایل نقلیه حامل مهاجران غیرقانونی و عدم توانایی راننده در کنترل خودرو مهمترین عامل در این حوادث و حوادث مشابه بود.


برخی اوقات در مسیرهای شرق و مرکز ایران حوادث مربوط به حمل و نقل غیرقانونی شهروندان خارجی ، اکثراً افغانستانی و پاکستانی گزارش می شود.


کانادا و اوکراین گزارش سازمان هواپیمایی ایران درباره سرنگونی پرواز ۷۵۲ را رد کردند


 کانادا و اوکراین روز چهارشنبه گزارش سازمان هواپیمایی ایران در مورد سرنگونی هواپیمای 752 توسط سپاه پاسداران را رد کردند.


وزیر امور خارجه اوکراین با انتقاد از گزارش سازمان هواپیمایی ایران در مورد سرنگونی هواپیمای این کشور توسط سپاه پاسداران ، آن را «تلاش مذبوحانه» از سوی مقامات جمهوری اسلامی برای پنهان کردن دلایل واقعی سرنگونی اوکراین توصیف کرد 



دمیترو کولبا در صفحه فیس بوک خود نوشت: "آنچه در گزارش امروز دیدیم چیزی بیش از یک تلاش  مذبوحانه برای پنهان کردن علل واقعی سرنگونی هواپیمای ما نیست.

 "ما باید بگوییم که تحقیق جهت دار است ، شواهد خلاصه شده و نتیجه گیری ها گمراه کننده است."


آقای کولبا افزود: «ما به ایران اجازه نمی‌دهیم که حقیقت را پنهان کند، ما اجازه نمی‌دهیم که از زیر بار مسئولیت این جنایات فرار کند».


آتنا دائمی «با پابند و دستبند» به زندان لاکانِ رشت تبعید شد


 آتنا دائمی ، یک فعال مدنی که از سال  ۱۳۹۵ در زندان اوین به سر می برد ، سه شنبه ۲۶  اسفند به زندان لاکان رشت تبعید شد.


انسیه دائمی ، خواهر آتنا ، روز چهارشنبه در توییتر خود نوشت که این زندانی سیاسی با «با پابند و دستبند» به زندان لاکان رشت منتقل شده و تماس تلفنی وی قطع شده و وسایل شخصی وی تحویل داده نشده است.



انسیه دائمی در پیام خود نوشت که '"«اقتدارى دیگر دولت جمهوری اسلامی ایران ، آتنا دائمی ، شب گذشته در زندان اوین در جمهوری اسلامی با دستبند دستگیر و به زندان لاکان رشت منتقل شدند. آنها برای نشان دادن اقتدار بیشتر ، وی را قطع کردند تماس تلفنی گرفت و وسایل شخصی خود را تحویل نداد ".


آتنا دائمی از سال ۹۵ در حال گذراندن دوران محکومیت پنج ساله خود،‌ بدون یک روز مرخصی در زندان اوین بود. 

او تیرماه سال گذشته در پرونده‌ای دیگر به دو سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد که یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق برای این زندانی مدنی قابل اجرا است.


شاهزاده رضا پهلوی: سیستم جمهوری را ترجیح می‌دهم، اساس دموکراسی حق انتخاب مردم است


 در یک فایل صوتی تازه منتشر شده ، شاهزاده رضا پهلوی گفت که او "یک سیستم جمهوری را ترجیح می دهد" ،و به عنوان یک دموکرات نمی‌تواند توجیه کند که مبنای تعیین یک مسئول، موروثی باشد.


این اولین بار است که شاهزاده رضا پهلوی به صراحت در مورد نظام جمهوری به عنوان ترجیح خود برای یک رژیم آینده در ایران صحبت می کند.  با این حال دست‌کم در بیش از یک دهه گذشته نیز او همواره بر «انتخابات آزاد» و «حق تعیین سرنوشت» مردم ایران به عنوان عوامل تعیین کننده نوع حکومت آینده ایران سخن گفته است.



در این فایل صوتی که به تازگی منتشر شده است، شاهزاده رضا پهلوی با بیان اینکه «من فکر می‌کنم باید برسیم به مرحله‌ای که نهادهای سنتی را مبنای حکومت الزاما قرار ندهیم»،

 تاکید کرد که «در مقابل آنچه میراث‌دارش هستم، خود من یک شورشی هستم» و «اگر از من بپرسید، من یک سیستم جمهوری را ترجیح می‌دهم، برای اینکه یه دوره مشخص انتخاباتی دارد و یک نفر مسئول است.


آقای پهلوی در بخش دیگری از این فایل صوتی افزود که من اساس دموکراسی را بر اساس جمهوریت می‌بینم. یعنی حق انتخاب مردم در تعیین سرنوشت خودشان و حکومت بر خود بر مبنای انتخابات، بر مبنای دادن رای به کسانی که باید در مقابل این رای پاسخ‌گو و مسئول باشند.


ایران می‌گوید بریتانیا پرونده زاغری را «سیاسی‌» نکند


 سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت ، در پاسخ به اظهارات مقامات انگلیسی در مورد  «غیرقابل قبول بودن»  دادرسی ادامه دار نازنین زاغری-راتکلیف ، انگلیسی-ایرانی ، «بیشترین کمک به چنین پرونده‌هایی جلوگیری از سیاسی کردن آن است».


روز دوشنبه ،  ۲۵ اسفند  ، سعید خطیب زاده گفت:  «به دولت انگلیس توصیه می‌کنم، یک بار مسیر سیاسی کردن موضوعات را رفته و دیده و اجازه دهد این موضوع در مسیر قضایی خود طی شود».


این اظهارات در حالی است که سازمان های بین المللی حقوق بشر نازنین زاغاری را به عنوان یک زندانی سیاسی توصیف کرده اند. سازمان ملل نیز بارها از جمهوری اسلامی خواسته است که خانم زاغری را آزاد کند.



حکم نازنین زاغری رسماً در تاریخ ۱۷ اسفند  پایان یافت ، اما وکیل وی همان روز اعلام کرد که وی باید به اتهام دیگری در دادگاه حاضر شود. انگلیس پرونده جدید علیه زاغاری را "غیر قابل قبول" توصیف کرد و خواستار آزادی فوری وی شد.