Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog
Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog

انتقال یک زندانی سیاسی به بیمارستان امین‌آباد


فرزین رضایی روشن، زندانی سیاسی، که از اسفند ۹۸ در زندان به سر می برد، به بیمارستان امین‌آباد تهران منتقل شده است.


 وکیل این زندانی، با اشاره به این خبر در توییتر خود نوشته است که پزشکی قانونی در سال ۹۶ در نامه‌ای بیان کرده است که آقای رضایی روشن مبتلا به اختلالات شخصیتی و خلقی است.



آقای پاک‌نیا نوشته است که به قاضی ناظر این پرونده  اظهار داشته بود که موکلش احتیاج به درمان دارد و حالا شنیده است که فرزین رضایی روشن را به بیمارستان امین‌آباد انتقال کرده‌اند.




فرزین رضایی روشن از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام «تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به ۴ سال زندان محکوم شده است.


این حکم در حالی صادر شد که براساس ماده ۱۴۹ قانون مجازات اسلامی کسانی که دچار بیماری روانی هستند، فاقد مسئولیت کیفری هستند.

انتقال فرزین رضایی روشن به بیمارستان امین آباد، نگرانی‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده است و بعضی کاربران توییتر با نشان به مرگ بهنام محجوبی، نسبت به وضعیت این زندانی سیاسی ابراز نگرانی کرده اند.


ادعای جدید پدر بابک خرمدین: دامادم را با کمک دخترم کشتم


پدر بابک خرمدین، کارگردان مقتول، مدعی شده است سال ۹۰ با مشارکت دخترش، آرزو اقدام به قتل دامادش کرده است و سپس در سال ۹۷ اقدام به قتل آرزو کرده است.


روزنامه همشهری در گزارشی که روز پنج‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت، منتشر کرده است، به نقل از اکبر خرمدین نوشته است که دلیل قتل دامادش «قاچاق آدم» و بدرفتاری با دخترش، آرزو بوده است.



بنابر این گزارش، او بعد از قتل خواهرزاده‌اش به خانواده خواهرش اظهار داشته که او برای کار قاچاق به منطقه اشنویه رفته و بعد از مدتی که از او خبر نشد، همه گفتند که شاید قاچاقچی‌ها او را کشته‌اند.


اکبر خرمدین درمورد انگیزه‌های کشتن دخترش هم گفته است که او پس از طلاق غیابی از شوهر مقتولش، معتاد و «فاسد» شده بود.


به گفته او، پسرش، بابک خرمدین پیشتر با بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته در مورد قتل خواهرش توسط پدر و مادرش مشکوک شده بود.



بالا گرفتن انتقادها از عدم توجه به مسئله ضرب‌وشتم خبرنگار در دانشگاه علوم پزشکی


پس از اعلام این خبر که بخش حراست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در برخورد با یک خبرنگار روزنامه «صبح نو» انگشتان دست او را شکسته، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران و برخی نمایندگان مجلس از معذرت نخواستن این دانشگاه انتقاد کرده و خواستار پیگیری موضوع از سوی وزارت بهداشت شدند.


 فائزه مومنی، خبرنگار روزنامه «صبح نو» از سوی مامور حراست مرکز واکسیناسیون مجموعه ساعی تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مورد ضرب و شتم قرار گرفت.



خانم مومنی در توئیتر خود نوشته است که پس از مصاحبه با دکتر و کادر مرکز واکسیناسیون، حراست این مرکز خواستار پاک کردن فایل‌های صوتی مصاحبه او شده و انگشت او را شکسته است.


در ارتباط با این موضوع، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران، تعرض به یک خبرنگار در هنگام تهیه گزارش و انجام وظیفه خبرنگاری را حکایت از تشدید عدم امنیت حرفه روزنامه‌نگاری در ایران خوانده و از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خواسته است که «به سرعت با این رفتار غیرقانونی و خودسرانه‌ عوامل خود، برخوردهای قانونی را انجام و از خبرنگار مربوطه عذرخواهی کنند.»

صبا کرد افشاری به اعتصاب غذای خود پایان داد


صبا کرد افشاری، زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین که از روز شنبه ۱۸ اردیبهشت دست به اعتصاب غذا زده بود، به اعتصاب خود پایان داد.


خواهر صبا کرد افشاری در حساب توئیتر خود نوشت که صبا به علت شرایط جسمانی و به خاطر مادرش که وارد اعتصاب غذا و دارو نشود به اعتصاب غذای خود پایان داده است.




دادگاه انقلاب تهران خانم کرد افشاری، از اعضای کمپین مبارزه با حجاب اجباری را به اتهام «تشویق به فساد و فحشا» به ۱۵ سال حبس، به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به هفت‌ونیم سال حبس و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک‌ونیم سال حبس محکوم کرد.


راحله احمدی، مادر صبا کرد افشاری که از فعالیت‌های مدنی دخترش حمایت کرده بود هم به ۳۱ ماه زندان محکوم شد.


صبا کرد افشاری در اعتراض به محرومیت از ملاقات با مادرش که به علت بیماری، ناتوان از انجام کارهای شخصی خود در زندان است، دست به اعتصاب غذا زده بود.



انتشار جزئیاتی از قتل بابک خرمدین؛ والدین او پشیمان نیستند


رسانه‌های ایران جزئیات قتل هولناک یک کارگردان سینما توسط پدر و مادرش را منتشر کرده‌اند. 


پدر بابک خرمدین به اتهام مباشرت و مادر او به اتهام معاونت در قتل او بازداشت هستند و اظهار داشته اند که پس از بیهوشی فرزندشان با داروی بیهوشی، با بند کتانی پاهایش را بسته و یک بست پلاستیکی به گردنش انداخته و با چاقو چند ضربه به او زده‌اند.




سایت مشرق نیوز تصاویری از انتقال جسد بابک خرمدین در چمدان توسط پدر و مادرش منتشر کرده و رسانه‌ها از اعترافات پدر او نوشته‌اند که اظهار داشته کیسه‌هایی راکه داخلش جسد بود، با ماشین در سطل زباله‌های ۳ نقطه شهر، فاز ۳ اکباتان، آریاشهر (صادقیه) و میدان صنعت رها کرده‌اند.



روزنامه همشهری خبر داده است که پدر بابک خرمدین در اعترافاتش از اختلاف عقیده با پسرش گفته است که «در سال‌های اخیر او مدام با ما بدرفتاری می‌کرد و حتی گاهی من و مادرش را کتک می‌زد. مدام هنرجویانش را که همه‌شان دخترهای جوان بودند به خانه می‌آورد. هر روز یک نفر را به بهانه تدریس خصوصی به خانه می‌آورد و به اتاقش می‌برد. وقتی به بابک اعتراض کردیم او با بدرفتاری جواب داد.»



پدر آقای خرمدین گفته است که «او به حرف‌های من و مادرش گوش نمی‌کرد و آبروی‌مان در خطر بود.»