Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog
Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog

بازداشت دو فعال کارگری توسط اداره اطلاعات سنندج


 

دو فعال کارگری اهل سنندج با اسامی آرمین شریفه و همسرش هاوژین لطیفی، صبح امروز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه، توسط نیروهای اداره تروریستی اطلاعات سنندج بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده‌اند.



گفته می‌شود، بازداشت این فعالان کارگری در پی یورش ۱۱ مامور لباس شخصی به منزل آنان صورت گرفته و نیروهای سرکوبگر امنیتی در پی تفتیش آن مکان، تعدادی از اقلام شخصی از جمله کتاب‌ها و تلفن‌های همراه آنان را ضبط کردند.


آرمین شریفه که سابقه احضار، بازداشت و محکومیت را در کارنامه خود دارد، از بیماری سرطان غدد لنفاوی رنج می‌برد و خانواده وی، مسئولیت جان فرزند خود را متوجه اداره تروریستی اطلاعات سپاه و دستگاه فاسد قوه قضائیه جمهوری اسلامی می‌دانند.

کشته شدن یک عضو بسیج در رزمایش داخلی سپاه


 تصاویری در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان کشته شدن یک عضو بسیج بر اثر اصابت گلوله در جریان رزمایش داخلی سپاه تروریستی پاسداران انتشار یافته است.

https://twitter.com/MeysamSadek/status/1527992653236916229?t=gEAtvtyXliIZng7YBsNS4Q&s=19

تا لحظه تنظیم این خبر، از مکان و زمان دقیق رخداد تصاویر فوق اطلاع دقیقی در دست نیست.


محمدرضا لیلی‌زاده، مسئول عملیات سپاه ولیعصر خوزستان، روز جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه از برگزاری رزمایش "الی بیت‌المقدس" با حضور ۶۵ گردان بیت‌المقدس و ۲۸ گردان کوثر خبر داده بود.

بیانیه عفو بین الملل؛ احمدرضا جلالی قربانی گروگان‌گیری و در خطر اعدام تلافی‌‌جویانه است


 سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای عنوان کرد که مقامات ایران با تهدید به اعدام احمدرضا جلالی، زندانی دو تابعیتی، هدف مبادله وی را دارند. عفو بین الملل در این بیانیه میگوید، “شواهد فزاینده قویا تأکید دارند، احمدرضا جلالی، را به اعدام تهدید کرده اند تا اشخاص ثالث را وادار به مبادله ی او با مسئولان ایرانی کنند که هم اکنون در خارج از ایران تحت پیگرد قضایی هستند”


انتقال علی موسی‌نژاد به سلول انفرادی زندان رجایی‌شهر کرج


علی موسی‌نژاد فرکوش، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج که در اعتراض به خبر اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام "احمدرضا جلالی" پزشک ایرانی - سوئدی، دست به اعتصاب غذا زده بود، در پی احضار به دفتر رییس زندان، مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به سلول انفرادی منتقل شده است.



آقای موسی‌نژاد فرکوش، دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی، پیشتر در اواخر دی‌ ماه ۹۷ توسط نیروهای اداره تروریستی اطلاعات بازداشت شده بود.


وی در اواسط خرداد ماه ۹۸، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست "محمد مقیسه" به اتهام "اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور" به پنج سال حبس، به اتهام "توهین به خمینی" به یک سال، به اتهام "توهین به علی خامنه‌ای" به یک سال، به اتهام "فعالیت تبلیغی علیه نظام" یک سال  و در مجموع به هشت سال حبس تعزیری محکوم شد و از اوایل آذر ماه ۹۹ در حال تحمل دوران محکومیت در زندان رجایی شهر کرج است.Comments

قیام ایران/ ایجاد حریق و راهبندان اعتراضی در تهرانپارس تهران


 

بنابر گزارش‌های انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی، امروز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه، در برخی از نقاط شهر تهران، اقدامات اعتراضی توسط هموطنان گزارش شده است.



طبق این گزارش، برخی شهروندان ساکن تهران در همبستگی با اعتراضات سایر هموطنان در نقاط مختلف کشور در اعتراض به گرانی‌های اخیر، با آتش زدن سطل‌های زباله، اقدام به ایجاد راهبندان در مسیر اتوبان باقری کرده‌اند.