Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog
Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog

ریزش ۶۸ هزار واحدی شاخص بورس تهران

روز چهارشنبه ۲۹ مرداد ، شاخص بورس تهران اوراق بهادار تهران با ۶۸ هزار واحدی کاهش ، به یک میلیون و ۸۱۲ هزار واحد رسید.

شاخص بورس اوراق بهادار در تهران در ابتدای امسال ۵۰۰ هزار بود.

اما از آنجا که این کشور با رکود تورمی روبرو است ، ناگهان به اوج خود رسید و رکورد دو میلیون واحدی را در اوایل ماه اوت شکست.

هفته گذشته ، شاخص بورس به شدت افت کرد و به حدود ۱.۸۸ میلیون واحد رسید.

این در حالی است که طی دو روز گذشته ، این شاخص اندکی بهبود یافته است و در روز چهارشنبه مجدداً با ۶۸ هزار واحدی کاهش یافته است.

ریزش ۶۸ هزار واحدی شاخص بورس تهران
ریزش ۶۸ هزار واحدی شاخص بورس تهران

امروز نمادهای مهم بورس در کاهش شاخص بورس مؤثر بودند به گونه‌ای که بیشترین اثر کاهشی در شاخص کل را نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، شستا، فولاد مبارکه، ملی مس ایران، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و مخابرات ایران داشته‌اند. 

امروز همچنین نمادهای پربیننده در بورس شامل فولاد مبارکه، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، ملی‌مس ایران و بانک تجارت، سرمایه‌گذاری شاهد و بانک پارسیان بوده‌اند.

به گزارش فارس امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل در پایان معاملات 652 واحد کاهش یافته و به رقم18 هزار و 777 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 222 هزار میلیارد تومان رسید. 

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 698 میلیون ورقه سهام و سایر اوراق مالی در قالب 2.1 میلیون فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 567 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین، پتروشیمی مارون، آریا ساسول، تندگویان، ذوب‌آهن، صباتأمین و بانک دی بیشترین اثر کاشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

سرخط خبرها امروز ایران وجهان

مشخص نیست ترامپ بتواند «مکانیسم ماشه» را فعال کند ، اقدام آمریکا در فعال‌کردن مکانیسم ماشه، تقابل جدیدی را در شورای امنیت سازمان ملل ایجاد خواهد کرد.

اخبار اجتماعی:

کارگران پالایشگاه‌های گاز و پتروشیمی و نیروگاه‌های برق نوزدهمین روز اعتصاب خود را در ۵۴کانون اعتصاب در ۱۲استان از جمله اصفهان، اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، سیستان و بلوچستان، مرکزی و هرمزگان پشت سر گذاشتند.

آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی سراسر کشور بار دیگر با برپایی تجمع مقابل مجلس رژیم خواستار توجه مقامات به مشکلات خود شدند.آنها خواستار جذب در ساختار آموزشی کشور هستند.

کارگران هپکو در اراک هیجدهمین روز تجمع اعتراضی خود را در محوطه شرکت برگزار کردند.

کارگران هپکو نسبت به بلاتکلیفی سهامدار این شرکت و عدم پاسخگویی مدیرعامل به مطالبات کارگران، اعتراض دارند.

پاسدار قالیباف در جنگ گرگها خطاب به باند مقابل: هرگاه حاکمان و کارگزاران مردم به دشمن اعتماد کردند مردم متضرر شدند و منابع ما به‌تاراج رفته است و امنیت کشور به‌خطر افتاده و ملت ما تحقیر شده است.

۱۱۴ عضو مجلس ارتجاع طی نامه‌ای به سران سه‌قوه نظام خواستار عزل زنگنه وزیر نفت کابینه روحانی شدند.

سرخط خبرها – اخبار بین‌المللی‌:

ایالات متحده آمریکا مبلغ ۲۰۴ میلیون دلار به کمک‌های بشردوستانه عراق اضافه کرد.

قیام‌کنندگان عراقی در ناصریه دفتر حزب‌الدعوه نوری مالکی را به آتش کشیدند. این اقدام بعد از آن صورت گرفت که نوری مالکی در مصاحبه‌ای با توهین به قیام‌کنندگان در ناصریه آنها را مخرب، هرج و مرج طلب و خارج از قانون توصیف کرده و گفته بود باید آنها را کشت و سرکوب کرد.

سایت تلگراف لندن روز ۲۹مرداد طی مقاله‌ای در ارتباط با حکم دادگاه لاهه در مورد ترور رفیق حریری نوشت: در لبنان، سوریه، عراق، یمن و غزه هر جا در خاورمیانه اختلاف و ناآرامی هست همواره به نفوذ شرورانه رژیم ایران برمی‌گردد.

شیخ عبدالطیف دریان، مفتی اعظم لبنان، روز چهارشنبه ۲۹مرداد به فراخوانها برای انتخابات زودرس پارلمانی و تحقیقات بین‌المللی برای انفجار بندر بیروت پیوست.

علاوه بر لیتوانی، دیگر کشور‌های جهان از جمله آلمان، انگلیس، کوزوو، آرژانتین، کلمبیا، هندوراس و پارا‌گوئه نیز فعالیت حزب الله را ممنوع اعلام کرده‌اند

نیویورک تایمز | مشخص نیست ترامپ بتواند «مکانیسم ماشه» را فعال کند

اقدام آمریکا در فعال‌کردن مکانیسم ماشه، تقابل جدیدی را در شورای امنیت سازمان ملل ایجاد خواهد کرد.

کشورهای حاشیه خلیج فارس در برابر تهدیدات رژیم ایران مقاومت می کنند

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس (GCC) “تهدید” توسط رئیس جمهور ایران حسن روحانی و سایر نمایندگان رژیم ایران علیه امارات متحده عربی را در مورد توافق صلح خود با اسرائیل محکوم کرد.

دبیرکل شورای همکاری کشورهای خلیج فارس گفت تهدید مقام‌های رژیم ایران علیه امارات در تضاد با هنجارهای دیپلماتیک است.

نایف فلاح الحجرف از رژیم ایران خواست که به حاکمیت دولت‌ها احترام بگذارد و تاکید کرد که این اعضای این شورا در مقابل هر گونه تهدید امنیت و ثبات امارات، در کنار این کشور قرار می‌گیرند.

در این بیانیه آمده است: “ایران باید به منشور سازمان ملل پایبند باشد و نباید در امور داخلی ملل دیگر دخالت کند.”

کشورهای حاشیه خلیج فارس در برابر تهدیدات رژیم ایران مقاومت می کنند
کشورهای حاشیه خلیج فارس در برابر تهدیدات رژیم ایران مقاومت می کنند

روز شنبه ، رژیم ایران صریحاً امارات متحده عربی را تهدید به حمله کرد ،روحانی علیه توافق امارات و اسرائیل گفته بود:

امارات خطای بزرگی مرتکب شده و امیدواریم از این مسیر اشتباه برگردد، به آنان هشدار می‌دهیم که مبادا بخواهند پای اسرائیل را در منطقه باز کنند که در این صورت به گونه‌ای دیگری با آنها برخورد می‌شود.

روزنامه کیهان، تلویحا حکومت امارات را تهدید کرده و نوشته است: „خیانت بزرگ امارات در حق ملت فلسطین و امضای توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، اگر تنها یک نتیجه داشته باشد، تبدیل این کشور کوچکِ ثروتمندِ به شدت وابسته به امنیت، به “هدفی مشروع و آسان” برای مقاومت خواهد بود“.

تحلیلگران می گویند با توجه به اینکه رژیم ایران قبلاً غیرنظامیان سعودی را توسط نزدیکان خود در عراق و یمن مورد حمله موشک قرار دادە ، باید تهدیدهای جدید را جدی گرفت.

متحدان شورای همکاری خلیج امارات حمایت خود را از توافق برای عادی سازی روابط با اسرائیل ابراز کرده و ابراز امیدواری کرده اند که به صلح در منطقه کمک خواهد کرد.

روحانی: در کشور همه چیز به وفور است

حسن روحانی، با رد کمبودهای زیرساختی کشور طی بحران کرونا گفت در حالی که در کشورهای پیشرفته اروپایی وسایل بهداشتی و مواد غذایی پیدا نمی‌شد،‌ در ایران همه چیز «به وفور» بوده و هنوز هم هست.

جناب روحانی! همه چیز به وفور هست؟ اما قیمت‌ها چه؟‌ در طول این ۴۱ سال هرگز با چنین گرانی افسار گسیخته‌ای مواجه نبوده‌ایم.

روحانی دوشنبه ۲۷ مرداد در جمع مدیران صداوسیمای جمهوری اسلامی درباره مساله عدم پذیرش بیماران کرونا در مراکز درمانی گفت: «در موج دوم که برخی رسانه‌ها می‌گفتند بیمارستان فلان شهر بیمار کرونایی را قبول نکرد،‌ من بلافاصله تماس می‌گرفتم و می‌دیدم دروغ است.»

جناب روحانی! بیمارستان‌ها، بیماران را به خانه برمی‌گردانند و آنها با نسخه‌ای در دست آواره‌ی داروخانه‌های شهرها می‌شوند اما دارو فقط در بیمارستان‌های ویژه‌ی کرونا پخش می‌شود. بیماران چه کنند؟! نه بستری و نه دارو؟!

روحانی در بخش دیگری از اظهاراتش به انتقادات صداوسیما از دولت اشاره کرد و خطاب به رییس این رسانه گفت: «غیر از دولت نمی‌توانید کسی دیگر را نقد کنید.»

وی افزود: «اگر قوا و دستگاه‌های دیگر و نیروهای مسلح را بخواهید نقد کنید،‌ سخت است،‌ نمی‌توانید.» رییس‌جمهور ایران این رسانه را «صدای نظام و سیمای نظام» خواند.

سرانجام رئیس جمهور به میلیتاریسم و استبداد ناشی از آن اعتراف کرد، هر چند خود وی نیز در ممنوع کردن هر نوع انتقادی، ید طولایی دارد؛ همین چند روز پیش گفت که هر صدایی که بخواهد به خاطر کرونا، عزاداری را تعطیل کند، آن را خاموش خواهیم کرد.

محاکمه مسئولان ناکارآمد

همه در انتظار مجازات وزیر ورزش و مقصران قرارداد ویلموتس

نهاد‌های نظارتی و بازرسی مدتیست روی این قرارداد کارشان را آغاز کرده‌اند تا با روشن شدن موضوع با مقصران و متخلفان برخورد کنند مسئله مشخص اینست حق فوتبال ایران خواهد بود که عوامل جریمه 170 میلیارد تومانی را بشناسد افرادی احتمالا طبق یک برنامه مشخص «یک مبلغ مشخص» را در قرارداد ویلموتس آورده‌اند و یا اینکه از روی ناآگاهی و بی‌سوادی مرتکب این اشتباه بزرگ شده‌اند تفاوت این دو خیلی مهم است و باید حتما مشخص شود مسئله مهم دیگر اینست انتظار میرود در روند رسیدگی به این پرونده با مقصران بصورت علنی و با اشد مجازات برخورد شود تا ویلموتس و پرونده‌اش درس عبرتی برای دیگران باشد

عزم جزم کارگران ھفت تپە برای دفاع از حق خود و تسلیم نشدن در برابر مقامات فاسد

امروز چهارشنبه ۲۹ مرداد ۹۹، کارگران ھفت تپە در شصت و پنجمین روز از اعتصاب با تجمع در مقابل ساختمان فرمانداری شهر شوش خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

معترضان اهم مطالبات خود را پرداخت معوقات مزدی، رسیدگی به وضعیت شغلی، تعیین تکلیف شرکت، بازگشت به کار همکاران اخراج شده، ابطال واگذاری شرکت به بخش خصوصی و همچنین تمدید مهلت دفترچه‌های درمانی، عنوان کرده‌اند.

عزم جزم کارگران ھفت تپە برای دفاع از حق خود و تسلیم نشدن در برابر مقامات فاسد
عزم جزم کارگران ھفت تپە برای دفاع از حق خود و تسلیم نشدن در برابر مقامات فاسد

سخنان کارگران ھفت تپە :

هیچ اعتمادی به این آقایون نداریم، اگر بخواهم قراردادی ببندم، به ترامپ بیشتر اعتماد دارم.

بدبختی ما این است که یکی از مطالبات ما حقوق است، نگفتیم سطح زندگی بهتر و افزایش حقوق، خود حقوق مطالبه ماست.

جنگ ما فقط با کارفرما نیست/ با حضور استاندار در جلسات، نبود کارفرما را حس نمی‌کنیم!

سخنان کارگر شریف هفت‌تپه:

تعدادی از کارگران معترض هفت تپه در مصاحبه‌ای که اخیرا صورت گرفته، از اعتصاب و تجمعات اعتراضی این روزهای خود می‌گویند.

کارگران در این گفتگو با اشاره به اینکه “برای هر حقوقی باید اعتصاب کنیم”، از توافق بی نتیجه با مسئولین پس از هر دوره اعتصاب گلایه کرده‌اند.

روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۹۹، کارگران نیشکر هفت تپه در شصت و پنجمین روز از اعتصابشان با تجمع در مقابل ساختمان فرمانداری شهر شوش خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

معترضان اهم مطالبات خود را پرداخت معوقات مزدی، رسیدگی به وضعیت شغلی، تعیین تکلیف شرکت، بازگشت به کار همکاران اخراج شده، ابطال واگذاری شرکت به بخش خصوصی و همچنین تمدید مهلت دفترچه‌های درمانی، عنوان کرده‌اند

تجمع اعتراضی جوانان کوت عبدالله در شرق اهواز به دلیل استخدام غیر بومیان در شرکت نیشکر دعبل خزاعى

تجمع اعتراضی جوانان کوت عبدالله در شرق اهواز به دلیل استخدام غیر بومیان در شرکت نیشکر دعبل خزاعى