Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog
Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog

۶۰ درصدی افزایش بارگیری و تخلیه در بنادر ایران بخاطر کرونا

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، وزیر راه و شهرسازی امروز در برنامه نگاه یک اظهار داشت:

در ستاد ملی مقابله با کرونا به ما دستور دادند از ناوگان بین شهری در ساعات پر تقاضا در خط های داخلی استفاده شود همچنین نیروهای مسلح اتوبوس های خود را در خط های درون شهری استفاده کنند.

کرونا باعث کاهش در حجم ترانزیت کشور شده است. یکی از اتفاقات مثبت حوزه راه افتتاح راه‌آهن چابهار-زاهدان تا قبل از پایان دولت دوازدهم است.

 محمد اسلامی در برنامه نگاه یک  با اشاره به این‌که وزارت راه برنامه‌های خود در سال جهش تولید را به دفتر ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کرده است،‌ اظهار کرد:

بر این اساس بنا داریم تا پایان سال جاری ۵۸۰ کیلومتر آزادراه به کشور اضافه کنیم. سال گذشته ۶۰ کیلومتر آزادراه  ساخته شد، اما امسال می‌خواهیم آن را ۱۰ برابر کنیم.

کرونا موجب کاهش 60 درصدی ترانزیت شد/ راه‌آهن چابهار-زاهدان تا مرداد ۱۴۰۰  به بهره‌برداری می‌رسد
وزیر راه

کاهش ۶۰ درصدی ترانزیت جاده ای و افزایش ۱۰ درصدی ترانزیت ریلی در شیوع کرونا

بسیاری از کشورها خصوصاً در بخش حمل و نقل از کرونا آسیب دیده اند و در حال حاضر از ۲۳ پایانه مرزی با کشورهای همسایه ۱۱ پایان ما فعال است و تردد بازرگانی و تجاری دارد.

وی افزود: از دو مرز ریلی در حال حاضر یک مرز ریلی فعال است در ۳ پایانه مرزی تردد کامیون برقرار است و در بقیه پایانه‌ها بار از کامیون به کامیون دیگر جابه جا می‌شود.

وی با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی ترانزیت زمینی متاثر از کرونا گفت:

در بخش ریلی ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش ترانزیت داریم و همچنین در بخش دریایی تخلیه و بارگیری ۶۰ درصد افزایش یافته است و حمل بار از بنادر در نوروز ۹۹ میزان ۹ درصد رشد داشته است.

افزایش ظرفیت بنادر

در توسعه بنادر ظرفیت بنادر ما به ۲۵۰ میلیون تن در سال رسیده است؛ در سال ۹۷ رقم ۱۳۴ میلیون تن بار در بنادر جابه‌جا شد و از سال ۹۸ این رقم به ۱۴۷ میلیون تومان رسید که این ناشی از تحرکات بین المللی و افزایش ظرفیت بنادر است.

اسلامی ادامه داد: در بندر چابهار همین روز گذشته ۷ کشتی کالاهای اساسی پهلوگیری کرد در سال ۹۶ در بندر چابهار ۹۷۰ هزار تن تخت و بارگیری کالا داشتیم که در ۹۸ به سه میلیون تن رسید.

باید ایرانیان مقیم خارج موظف به پذیرش پروتکل‌های وزارت بهداشت هستند

سخنگوی وزارت خارجه گفت :

هر فردی وارد کشور می‌شود، باید پروتکل‌های وزارت بهداشت را رعایت کند که شامل تست‌های اولیه است و حتی وقتی وارد شدند به نوعی قرنطینه می‌شوند.

سخنگوی وزارت خارجه درباره لغو پرواز دانشجویان ایرانی از ایتالیا:

با توجه به شرایطی که پیش آمد ابتدا پروتکل‌ها به آنها ابلاغ شد و یک پرواز نیز برقرار شد، ولی در روند این کار اخلالی به وجود آمد

https://t.me/mohajranir/513

و متاسفانه برخی از عزیزان این پروتکل‌ها را رعایت نکردند و به همین خاطر وزارت بهداشت اعلام کرد اگر این پروتکل‌ها رعایت نشود، ادامه این روند کمی سخت خواهد بود.


برخی از پروازها به تاخیر افتاده است.

ایرانیان خارج از کشور اعم از دانشجویان باید پروتکل‌های اعلام شده توسط وزارت بهداشت را بپذیرند و آن را اجرا کنند.

موسوی

دومین گروه از دانشجویان ایرانی از ایتالیا به کشور بازگشتند

دومین گروه از دانشجویان ایرانی در ایتالیا که قرار بود روز جمعه به تهران بازگردند، ولی به خاطر لغو پرواز در پی رفتار برخی از مسافران پرواز قبلی، موفق به بازگشت نشده بودند، صبح امروز (یکشنبه) به تهران بازگشتند.

۱۴۲ دانشجوی ایرانی از جمهوری آذربایجان به کشور بازگشتند

این افراد که به دلیل مسدود شدن مرزهای دو کشور پس از شیوع ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان مانده بودند، امروز با همراهی پلیس و هماهنگی های انجام شده به کشور بازگشتند

حضور غیرقانونی ایالات متحده در خلیج فارس باعث عدم امنیت می شود

روز جمعه ، وزیر دفاع ایران گزارش های آمریکا درباره آزار و اذیت کشتی های ایرانی را تکذیب کرد

وی آن را “بی اساس” توصیف کرد و گفت که حضور “غیرقانونی و تهاجمی” آمریکا در خلیج فارس باعث ناامنی در منطقه خلیج فارس می شود.

 امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز (جمعه) در حاشیه مراسم رژه روز خدمت ارتش و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون رویارویی اخیر با آمریکا در خلیج فارس، اظهار داشت:

چیزی که باعث ناامنی در منطقه خلیج فارس می‌شود در واقع حضور غیرقانونی و متجاوزانه آمریکایی‌ها است که از آن طرف دنیا در کنار مرزهای ما حضور یافته‌اند و از این ادعاهای بیخود هم می‌کنند.

روز چهارشنبه ، ارتش آمریکا اعلام کرد که 11 کشتی نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران به طور خطرناک به کشتیهای نیروی دریایی و گارد ساحلی آمریکا در خلیج فارس نزدیک شده

و این حرکت ها را “خطرناک و تحریک آمیز” توصیف می کنند.

آغاز بازگشت ایرانیان به کشورشان

با گسترش کرونا در جهان ، مقامات ایرانی شروع به بازگشت ایرانیان مقیم خارج از کشور کردند .

ایرانیان مقیم هند :

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی: هشتمین پرواز امداد جمهوری اسلامی ایران عصر امروز با 190 نفر اتباع ایرانی، بمبئ هندوستان را به مقصد تهران ترک کرد.


به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، مرتضی دهقان افزود:

نظر به گسترش ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های شدید در هندوستان 190 نفر از هموطنان ایرانی که به منظور گردشگری، تحصیلی و تجارت در هند به سر می‌بردند

و با قطع پرواز‌ها برای بازگشت به میهن اسلامی دچار مشکل شده بودند با یک فروند هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در ساعت 19:30 عصر امروز به کشور باز خواهند گشت.

هشتمین پرواز بازگشت مسافران ایرانی از هند

ایرانیان ایتالیا واسپانیا

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ضمن اشاره به تعویق در سفرهای بازگشت ایرانیان و دانشجویان خارج از کشور، گفت:

متاسفانه به دلیل آن چه که عدم پایبندی به تعهدات مسافران در کشور اول قلمداد می‌شود و برای آن که خط کنترل بیماری را در کشور از دست ندهیم تا اطلاع بعدی این سفرها به تعویق افتاده است.

روند اخراج ۱۴ دانشجوی ایرانی از مجارستان از امروز آغاز می‌شود

مقام‌های مجارستان می‌گویند ۱۱ دانشجوی ایرانی امروز پنجشنبه به ایران بازگردانده خواهند شد و سه دانشجوی دیگر ایرانی نیز هفته دیگر از این کشور اخراج می‌شوند.

مجارستان این دانشجویان ایرانی را متهم کرده است که رفتاری «ضداجتماعی و خشونت‌بار» در دوران قرنطینه در بیمارستانی در بوداپست از خود نشان داده‌اند.

۴۰ دانشجوی ایرانی برای قرنطینه به بیمارستان شهر بوداپست منتقل شده بودند و محل قرنطینه اتاق‌هایی‌ سه، چهار یا شش‌تخته و با کمترین فاصله بوده است.

https://t.me/mohajranir/509

واکنش ایران به تصمیم ترامپ در تعلیق بودجه سازمان بهداشت جهانی

به گزارش وزرات امور خارجه ایران ؛ سخنگوی وزارت امور خارجه: آمریکا در بدترین زمان ممکن و در میانه مبارزه علیه یک بلای جهانی ناگهان تنها هماهنگ کننده بهداشت جهانی را مجازات می‌کند که این اقدام عین بی مسئولیتی و جنایت علیه بشریت است .

موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران :

 ایران با ابراز نگرانی از تصمیم رئیس جمهور آمریکا در تعلیق بودجه سازمان بهداشت جهانی و کمک مالی آن کشور به این سازمان بین المللی آنهم در شرایط بحرانی ناشی از ویروس کرونا، این تصمیم را گام دیگری در راستای تضعیف چند جانبه گرایی و نهادهای بین المللی از سوی دولت آمریکا دانست و آن را شدیدا محکوم کرد. 


وی با اشاره این که سلامت، بهداشت و امنیت جانی مردم جهان مستقیما در اثر همه گیری کرونایی به خطر افتاده است، افزود:

آمریکا در بدترین زمان ممکن و در میانه جنگ علیه یک بلای جهانی ناگهان تنها هماهنگ کننده بهداشت جهانی را مجازات می‌کند که این عین بی مسئولیتی و جنایت علیه بشریت است.

موسوی اضافه کرد:

هدف اصلی ترامپ از تعلیق بودجه سازمان بهداشت جهانی، فرافکنی و سرپوش نهادن بر ناکارآمدی دولت آمریکا در مهار و کنترل ویروس کرونا در آن کشور است.

وی از جامعه جهانی دعوت کرد که برای بی اثر کردن اقدامات یکجانبه آمریکا و حفظ جبهه واحد جهانی بکوشند و در کنار این سازمان جهانی بایستند.

واکنش کاخ سفید :

کاخ سفید: تعلیق کمک به سازمان بهداشت جهانی برای پاسخگو نگه داشتن این سازمان است

کِیلی مَکِنِنی، سخنگوی کاخ سفید، در پیامی گفت که هدف از تعلیق کمک‌های مالی به سازمان بهداشت جهانی از سوی آمریکا نه انداختن تقصیر‌ها گردن این سازمان، که پاسخگو نگه‌داشتن آن در مورد جانبداری از چین است.

سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه ۲۷ فروردین و در پیامی در توئیتر گفت: «پرزیدنت ترامپ با تعلیق کمک‌های مالی آمریکا به سازمان بهداشت جهانی در حالی که سوءمدیریت‌های [آن سازمان] در مورد ویروس کورونا تحت بررسی است، گامی بزرگ و قاطع برداشت.»

خانم مکننی افزود: «اشتباه نکنید. این کار برای سرزنش کردن سازمان بهداشت جهانی نیست. این کار برای پاسخگو نگه داشتن این سازمان در رابطه با جانبداری‌اش از چین است.»