Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog
Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog

شکرالله جبلی، شهروند ایرانی-استرالیایی ۸۳ ساله و زندانی در ایران درگذشت


پسر شکرالله جبلی، شهروند ایرانی-استرالیایی زندانی در ایران، خبر داد که او فوت شده است.



عفو بین‌الملل روز ۲۴ اسفند هشدار داده بود که مقام‌های ایران شکرالله جبلی، شهروند ایرانی-استرالیایی ۸۲ ساله زندانی را با محروم کردن عمدی از مراقبت‌های پزشکی کافی و خودداری از دادن داروهایش، شکنجه می‌کنند. 


بر اساس این اطلاعیه، هم بندی‌های جبلی روز ۱۷ اسفند ۱۴۰۰  او را در حالی که ناتوان از ‌نشان‌ دادن واکنش یا کنترل ادرار خود بود روی تشک محل خوابش یافتند، اما مسئولان زندان هم‌چنان از ارائه مراقبت‌های درمانی تخصصی به او خودداری کردند.

منوچهر بختیاری،در پیامی صوتی از زندان کرج، با شاد باش سال نو، سال جدید را سال آزادی ایران نامید.


منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری از کشته‌ شدگان آبان ۹۸، در پیامی صوتی از زندان کرج، با شاد باش سال نو، سال جدید را سال آزادی ایران نامید.


منوچهر بختیاری به سه سال و نیم زندان، دو سال و نیم تبعید و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.


او گفته است که این پیام را به عنوان «دبیر جنبش دادخواهی ملت ایران که در اسارت» است، ارسال کرده و مخالفان جمهوری اسلامی را دعوت به «یکپارچگی، اتحاد و دادخواهی» کرده است.

ایران در رتبه ۱۱۰ سعادت جهانی قرار گرفت


 ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی، در گزارش "سعادت جهانی ۲۰۲۲" با ۸ پله سقوط، در رتبه ۱۱۰ قرار گرفته است. 



براساس گزارش سازمان ملل متحد، با بررسی وضعیت سعادتمندی در ۱۴۶ کشور جهان، فنلاند برای پنجمین بار متوالی در جایگاه نخست قرار گرفت و افغانستان آخرین رتبه را به خود اختصاص داد.


در گزارش "سعادت جهانی" که پیش از تهاجم روسیه به اوکراین تکمیل شده، لبنان پس از افغانستان ناشادترین کشور دنیا است.

مهرداد محمدنژاد با تودیع قرار وثیقه آزاد شد


 مهرداد محمدنژاد، زندانی سیاسی سابق، امروز شنبه ۲۸ اسفندماه با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد. وی مورخ ۲۱ اسفندماه توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در شهریار بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل شده بود.



به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰، مهرداد محمدنژاد، زندانی سیاسی سابق از زندان اوین آزاد شد.


آزادی آقای محمدنژاد با تودیع قرار وثیقه موقتا و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.

انتقال سه زندانی سیاسی به سلول‌های انفرادی زندان ارومیه


سه زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه با فریب و به بهانه ملاقات با قاضی ناظر، از بندهای خود خارج و به سلول‌های انفرادی منتقل شده‌اند.


به گزارش آواتودی، در پی اعتراض شاکر بهروز، کامران قاسمی و امین دلنشین، به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم، این زندانیان به سلول‌های انفرادی زندان ارومیه منتقل شده‌اند. 



گفته می‌شود، آنها پس از انتقال به سلول انفرادی از دریافت غذای زندان خودداری کرده‌اند.


شاکر بهروز اوایل اسفند ماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی به اتهام "عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام" بازداشت و سپس توسط دادگاه انقلاب ارومیه به اعدام محکوم شد.