Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog
Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog

رأی قطعی»‌ خلع ید شرکت هفت‌تپه ابلاغ شد



«رأی قطعی» خلع ید شرکت هفت‌تپه روز شنبه، ۳۰ مردادماه، به دولت و خریدار آن ابلاغ شد.



 بنابر این رای که از سوی شعبه ۵۵ حقوقی تهران صادر شده، مالکیت شرکت هفت‌تپه از خریدار گرفته شده و به دولت واگذار می‌شود.




خبرگزاری فارس روز ۱۸ اردیبهشت امسال از ابطال واگذاری شرکت هفت‌تپه به بخش خصوصی از سوی دادگاه خبر داده بود، اما مالک این شرکت در واکنش به این خبر گفته بود که «هنوز این رای ابلاغ نشده است».


کارگران نیشکر هفت‌تپه در طول سال‌های گذشته بارها با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار لغو مالکیت خصوصی شده بودند، اما دولت حسن روحانی همواره با این خواسته مخالفت کرد.


ستاد کرونای تهران: آمار مرگ‌ و میر در گروه سنی ۳۰ تا ۵۰ سال دو برابر شده است



نادر توکلی می‌گوید که آمار مرگ‌ و میر در گروه‌های سنی بالا کاهش،‌ اما در گروه‌های سنی پایین به دلیل تزریق نکردن واکسن، دو برابر افزایش داشته است.


آقای توکلی روز شنبه، ۳۰ مرداد، ، گفت که  در حال حاضر به دلیل واکسیناسیون افراد مسن، این آمار در طیف‌های سنی بالاتر ۵۰ درصد کاهش یافته، اما مرگ‌‌ و میر در سنین بین ۳۰ تا ۵۰ سال به دو برابر رسیده است.




او همچنین افزود: «تهران هم‌چنان در نقطه اوج بیماری است و کماکان آمار روزانه بستری بیش از دو هزار و پذیرش بیماران سرپایی حدود ۲۰ هزار نفر در روز است.»



معاون ستاد کرونای تهران ضمن اشاره به مرگ ۱۳۰ نفر در روز جمعه، ۲۹ مرداد از بستری بیش از ۱۰ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های پایتخت خبر داد.


. حمله و ضرب و شتم نیروهای امنیتی به مادر پویا بختیاری



ناهید شیرپیشه، مادر پویا بختیاری گفت که وی و چند مادر قربانیان رژیم مورد حمله و ضرب و شتم نیروهای امنیتی مسلح ایران قرار گرفته اند.

خانم ناهید، گفت که وی و شماری از مادران دادخواه عصر دیروز، چهارشنبه ۲۷ مرداد، هنگام حضور در گرامیداشت فرزندان این منطقه مرزی مورد یورش و مورد ضرب و شتم از سوی نیروهای امنیتی مسلح قرار گرفتند و مصدوم شده اند.



ناهید شیرپیشه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «مادران دادخواه و جمعی از فعالین مدنی در قتلگاه پویا بختیاری در عصر تاسوعا برای گرامیداشت فرزندان این مرزوبوم که در طول ۴۲ سال بیداد و ستم به قتل رسیده اند حضور یافته و قبل از انجام هر کنشی مورد یورش نیروهای مسلح امنیتی جمهوری اسلامی قرار گرفتند».


https://www.instagram.com/p/CSu7esbjAa1/?utm_source=ig_web_copy_link


وی اضافه کرد: «ناگهان نیروهای مسلح امنیتی جمهوری اسلامی به سمت بنده حمله کرده و با ضرب و ‌شتم به طرف ما‌‌‌شین برده و مرا وادار به سوار شدن در ماشین پلیس می کردند». 

مادر پویا بختیاری افزود: «بازوها و قسمتی از بدنم جراحت برداشته و کبود شده است، تنها به این دلیل که مادر پویا بختیاری هستم، آزادمرد و آزادیخواه بزرگ میهن که در ۲۵ آبان ۹۸ جانش را فدای میهن و مردم ایران کرد».


هلال احمر ایران تاکنون «۱۷ میلیون دز» واکسن رایگان وارد کرده است



با ورود یک محموله جدید در روز پنج‌شنبه، ۲۸ مرداد، واردات واکسن کرونا از سوی هلال احمر ایران به بیش از ۱۷ میلیون دز رسید.



کریم همتی، رئیس جمعیت هلال‌احمر، ضمن اعلام این خبر اظهتار داشت که واکسن‌های وارداتی این سازمان از کشور چین رسیده و بنابر برنامه‌ریزی‌ها تا پایان شهریور، مقدار کل واکسن‌های وارداتی این سازمان به ۴۰ میلیون دز خواهد رسید.



آقای همتی پیشتر گفته بود که این سازمان از میانه سال ۹۹ برای واردات واکسن اعلام آمادگی کرده بود، اما وزارت بهداشت روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ با درخواست این سازمان موافقت کرده و اولین محموله واکسن چند روز بعد وارد کشور شده است.



در هفته‌های اخیر با افزایش شدید آمار قربانیان کرونا در ایران، انتقادهای گسترده‌ای درباره فرمان منع واکسن آمریکایی و بریتانیایی کرونا که توسط رهبر حکومت ایران صادر شد، مطرح شده است و نزدیکان علی خامنه‌ای می‌کوشند مسئولیت بحران تامین واکسن را متوجه دولت روحانی و کشورهای خارجی کنند.



حریرچی: روزانه ۲۲۰ هزار نفر در کشور به کرونا مبتلا می‌شوند


آقای حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت ایران، در مصاحبه‌ای تلویزیونی با اشاره به ثبت ۲۳۰ هزار تست مثبت کرونا در یک هفته گذشته اظهار داشت با در نظر گرفتن افرادی که تست نمی‌دهند، احتمالا روزانه تا ۲۲۰ هزار نفر از مردم به کرونا مبتلا می‌شوند.



ایرج  حریرچی شامگاه سه‌شنبه، ۲۶ مرداد، در گفت‌وگو با بخش خبر تلویزیون حکومتی ایران اضافه کرد استان کرمان در «پیک پنجم» جزو بدترین استان‌ها از نظر شدت ابتلا به کرونا بوده و هم‌اکنون هزار و ۸۹۵ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند.



او تصریح کرد که در مقایسه با پیک آبان‌ماه گذشته، شمار بیماران بستری با افزایش ۶۰ درصدی روبه‌رو بوده است.



به‌گفته معاون کل وزیر بهداشت، در حال حاضر از میان ۳۱ استان کشور، روند ابتلا و روند بستری در ۱۴ استان ثبات پیدا کرده و مقداری رو به کاهش است، اما میزان مرگ و میر تا سه هفته دیگر، روند صعودی را طی خواهد کرد.