Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog
Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog

کرونا در ایران؛ مرگ ۳۹۵ تن دیگر و هشدار درباره پر شدن ظرفیت سردخانه‌های تهران


 وزارت بهداشت ایران از جان ‌باختن ۳۹۵ نفر دیگر در کشور به دلیل کرونا طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز آخر فروردین اعلام کرد



به گزارش خبرگزاری ایرنا، تا ظهر روز سه‌شنبه، ۳۱ فروردین، ۲۵ هزار و ۴۹۲ بیمار جدید کرونا نیز شناسایی شد که ۳۳۶۵ تن از آنها در مراکز درمانی نقاط مختلف ایران بستری شدند.



بنابر گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، با احتساب آمار امروز، شمار رسمی مبتلایان و قربانیان کرونا در کشور به ترتیب به دو میلیون و ۲۸۶ هزار و ۹۲۷ نفر و ۶۷ هزار و ۵۲۵ نفر رسید.


این گزارش حاکی است در حال حاضر، ۴۹۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ایران در شرایط وخیمی به سر می‌برند.


آن طور که وزارت بهداشت ایران بیان  کرده، اکنون وضعیت ۲۵۷ شهرستان کشور، قرمز و ۱۲۹ شهرستان نارنجی است. همچنین ۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.


افت ۱۷ درصدی تجارت ایران و چین در سه ماهه اول ۲۰۲۱


 آمارهای رسمی گمرک چین نشان می‌دهد که در سه ماهه ابتدایی سال جاری تجارت دوجانبه‌ این کشور با ایران نسبت به دور مشابه سال ۲۰۲۰ حدود ۱۷ درصد افت داشته باشد.


چین در سه ماهه ابتدایی ۲۰۲۱ حدود ۱.۵ میلیارد دلار واردات از ایران داشته که نسبت به دور مشابه پارسال ۱۹ درصد کاهش یافته است.



صادرات چین به ایران نیز با افتی ۱۶ درصدی به ۳.۲۶ میلیارد دلار رسید.


بنا بر این  ترتیب صادرات چین به ایران بیش از ۲ برابر وارداتش از جمهوری اسلامی بوده است.


چین پیش از تحریم‌ها در سال ۲۰۱۸ بیش از ۲۱ میلیارد دلار واردات و ۱۴ میلیارد دلار صادرات به ایران داشت.

بازداشت ۶ نفر در ارتباط با کلیپ سیلی زدن به فردی که لباس روحانی پوشیده بود


 مقام‌های پلیس ایران اعلام کرده‌اند که ۶ نفر در ارتباط با انتشار یک کلیپ که در آن یک جوان در جریان مجادله با فردی که لباس روحانی به سر دارد، به او سیلی می‌زند، بازداشت شده‌اند.


 رئیس پلیس تهران، نوشته است که این فیلم جعلی است و هدف کسانی که این فیلم را ساخته‌اند، «کسب پناهندگی از برخی دولت‌های خارجی بوده است».




این ادعا در حالی مطرح شده است که روز گذشته، جلیل موقوفه‌ای، رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، گفته بود این افراد «صرفاً به لحاظ ماجراجویی و خودنمایی اقدام به ضبط این ویدیو کرده‌اند».


در همین حال وب‌سایت تابناک در گزارشی نوشته است فردی که در این کلیپ لباس روحانی پوشیده بود «در یک مغازه صافکاری در یکی از مناطق شمالی تهران فعالیت دارد و در طول سال‌های اخیر، رفتارهایی ناشی از لودگی داشته و با حرکت‌های خود باعث تفریح کسبه و ساکنین محل می‌شده است».

بر اساس این گزارش فرد جوانی که در کلیپ سیلی می‌زند، فرزند «همین صافکار» است.


همه شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری در شرایط بحرانی آب قرار دارند


  نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها،مهدی محمودی، بیان کرد همه ۱۰ شهرستان این استان در شرایط بحرانی آب قرار دارند.


محمودی روز دوشنبه به ایلنا اظهار داشت : «امسال به دلیل کمبود بارندگی اکثر چشمه‌ها و مزارع در استان خشک شده‌‌اند. همچنین مراتع خالی از پوشش گیاهی‌اند که دامداران را با مشکلات عدیده‌ای برای تهیه علوفه دام‌‌شان مواجه کرده که به همین دلیل عشایر استان مجبورند زودتر از وقت مقرر به مناطق سردسیر کوچ کنند.»



اوافزود: «مشکل فعلی ما در استان چهارمحال و بختیاری و استان اصفهان کشاورزان هستند که اگر موضوع حق آبه‌شان برطرف نشود منجر به تنش خواهد شد.»


به گفته این مقام محلی، کشاورزان دو استان در زمینه حقابه‌شان دچار اختلاف‌اند و مقام‌های استان اصفهان به دنبال ایجاد چند تونل برای انتقال آب از چهارمحال و بختیاری به استان خود هستند. 

Share: 

زلزله گناوه پنج مصدوم بر جای گذاشت؛ «نیروگاه اتمی بوشهر آسیب ندیده است»


  پس از وقوع زمین‌لرزه‌‌ای به‌بزرگی حدودا شش درجه در استان بوشهر، حدود ده روستا دچار خسارت شدند. این زلزله در استان‌های فارس و خوزستان نیز احساس شد.


به گزارش رسانه‌های ایران، ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه روز یکشنبه ۲۹ فروردین‌ زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه مرز استان‌های فارس و بوشهر (منطقه بندرگناوه و دیلم) را لرزاند. این زلزله خسارت جانی به همراه نداشته و عمده آسیب‌ها به سازه‌های قدیمی وارد شده است.



این زلزله تا کنون ۲۵ پس‌لرزه به بزرگی ۲.۶ تا ۴.۴ درجه داشته است. بیش از ۲۰ درصد جمعیت ۱۰۵ هزارنفری گناوه در شمال استان بوشهر در روستاها سکونت دارند.


روابط عمومی نیروگاه بوشهر نیز بیان کرد که زلزله روز یکشنبه هیچ‌گونه آسیبی به تجهیزات و ساختمان‌های نیروگاه اتمی بوشهر وارد نکرده است.