Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog
Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog

حال عمومی بکتاش آبتین شاعر و عضو کانون نویسندگان به دلیل ابتلا به کرونا در زندان وخیم گزارش شده است


 

بکتاش آبتین، شاعر و عضو کانون نویسندگان ایران که هم اکنون در زندان به‌سر می‌برد، به علت ابتلا به ویروس کرونا به سختی بیمار شده و حال عمومی او وخیم گزارش شده است. 



کانون نویسندگان ایران در بیانیه‌ای مسئولان زندان و دستگاه قضایی را مقصر وضعیت آبتین دانسته و جمهوری اسلامی را به پرونده‌سازی علیه مخالفان متهم کرده است.

S

وزیر راه: شرایط به‌گونه‌ای است که اگر کارگر یک‌ماه حقوق نگیرد تخم‌‌مرغ هم نمی‌تواند بخورد


رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بودجه این وزارتخانه در سال ۱۴۰۱ گفت با این اعتبارات امکان اجرای پروژه‌های عمرانی وجود ندارد



او افزود با بدهی به کارگران در حوزه ساخت مواجه‌ایم و شرایط معیشتی به‌گونه‌ای است که اگر کارگری یک‌ماه حقوق نگیرد حتی تخم‌‌مرغ نمی‌تواند بخورد

فرسودگی بیش از نیمی از مدارس البرز


رحمان درکی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، با بیان اینکه فضاهای آموزشی استان البرز از کیفیت لازم برخوردار نیست، اظهار کرد:  اغلب مدارس استان قدمت بالایی دارند و زیرساخت‌های آنها امکان ارائه خدمات مطلوب را ندارد".



وی افزود: "۹۰۰ فضای فیزیکی در استان موجود است که بیش از ۵۰ درصد آنها فرسوده هستند و تاسیسات آنها با عیب‌های اساسی مواجه است". 


تخریب منازل مسکونی شهروندان بلوچ در منطقه شیرآباد


 تخریب منازل مسکونی شهروندان بلوچ در منطقه شیرآباد شهر دُزاپ و زخمی و مجروح شدن ساکنان محلی توسط نیروهای حکومتی 



سحرگاه امروز دوشنبه ۲۹ آذر ماه ۱۴۰۰، شهرداری و سازمان مسکن و شهرسازی شهر دُزاپ (زاهدان) با همکاری نیروهای نظامی چندین منزل مسکونی شهروندان بلوچ را در منطقه شیرآباد این شهر تخریب کردند.


گفته می شود این نیروها پس از درگیری با مردم و تیراندازی به سمت آنها، در آخر خیابان پیربخش و با چندین لودر اقدام به تخریب منازل کرده اند.


جاویدنام حیدر قربانی: صدور حکم اعدام کوچکترین تاثیری بر اراده پولادین من نداشت


 

جاویدنام حیدر قربانی در یکی از تماس‌های تلفنی از زندان سنندج به برادر خود حسن قربانی می‌گوید: به خداوند قسم اگر هزاران جان دیگر هم داشتم، فدای مردم باشرافت کُرد می‌کردم، اراده‌ من پولادین است و صدور حکم اعدام یک ذره‌ هم تاثیری بر اراده‌ من نگذاشته است.



https://youtu.be/NeJfb74VNbM

وی تاکید می‌کند: اگر هم من را اعدام کنند، برای من افتخار است، چون به دلیل اختلاس و فساد در  زندان نیستم، خانواده و اطرافیان من هم نباید نگران من باشند و باید اینگونه فکر کنند.