Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog
Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog

برگزاری مراسم خاکسپاری جوان به قتل رسیده بر اثر شکنجه ماموران انتظامی


پیکر میلاد جعفری، جوان ۲۵ ساله اهل بخش سرفیروزآباد کرمانشاه که بر اثر شکنجه ماموران بازداشتگاه اداره آگاهی شاپور تهران به قتل رسید، در روستای زادگاه وی به خاک سپرده شد.


https://www.youtube.com/watch?v=aPPyaOcToas

این شهروند در روز پنجشنبه ۱۸ فروردین ماه توسط ماموران نیروی انتظامی بازداشت و به بازداشتگاه اداره آگاهی شاپور تهران منتقل شده بود.


گفته می‌شود، پیکر بی‌جان وی در روز جمعه ۱۹ فروردین ماه به پزشک قانونی کهریزک انتقال یافته و خانواده وی چندین روز بعد، از جانباختن فرزند خود مطلع شده بودند.

خودکشی یک نوجوان در شهرستان کهگیلویه


 روز سه شنبه ۳۰ فروردین ماه، یک دختر نوجوان ساکن روستای سرپری از توابع بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه، خودکشی کرد. سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.



به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱، یک دختر نوجوان دست به خودکشی زده و جان خود را از دست داد.


هویت این نوجوان فاطمه خوش بیان، اهل روستای سرپری از توابع بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه توسط هرانا احراز شده است.

زخمی شدن یک کولبر دیگر بر اثر شلیک نظامیان سرکوبگر


 یک کولبر با هویت "آرش نوری" ساکن شهرستان جوانرود، در پی تیراندازی بی‌ضابطه سرکوبگران و شلیک مستقیم به ناحیه سر، به شدت مجروح شده است.



گفته می‌شود، این کولبر در ارتفاعات مرزی نوسود در استان کرمانشاه، هدف شلیک سرکوبگران قرار گرفته و برای انتقال وی به بیمارستان، از هلی‌کوپتر استفاده شده است.


طبق برخی گزارش‌ها، این شهروند به بیمارستان طالقانی کرمانشاه منتقل و حال وی بسیار وخیم گزارش شده است، به طوری که پزشکان از بهبود وی قطع امید کرده‌اند.

محرومیت یک زندانی سیاسی از دسترسی به خدمات درمانی


یک زندانی سیاسی محبوس در زندان ایلام، علیرغم بروز مشکلات شدید گوارشی، از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.



به گزارش آواتودی به نقل از هرانا، خدیجه مهدی‌پور، با وجود حال نامناسب جسمانی، از رسیدگی مناسب پزشکی در زندان ایلام محروم شده است.


به گفته یک منبع مطلع، وی دچار مشکلات شدید گوارشی است، به طوری که با خوردن غذا و حتی آب نیز دچار تهوع شدید شده و طی دو ماه اخیر، هشت کیلوگرم کاهش وزن داشته است.

بی‌خبری از سرنوشت فعال کارگری بازداشت شده در تهران


 

با گذشت چهار روز از بازداشت مرتضی صیدی فعال کارگری کرد ساکن تهران، از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.



به گزارش آواتودی به نقل از هه‌نگاو، پیگیری‌های خانواده این فعال کارگری اهل کامیاران برای مطلع شدن از اتهام و محل بازداشت او، بی‌نتیجه مانده است.


یکی از نزدیکان خانواده این فعال کارگری بازداشت شده گفت: " مرتضی صیدی از بیماری فشارخون رنج می‌برد و ماموران امنیتی تاکنون داروهای وی را تحویل نگرفته‌اند و همین موضوع موجب افزایش نگرانی نسبت به وضعیت سلامتی او شده است".