Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog
Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog

177 بیمار دیگر فوت کردند. و کارشناسان تأیید می کنند که واکسن کرونا سریعتر خرید می شود

طبق آخرین آمار رسمی صادر شده از سوی وزارت بهداشت ، 177 نفر طی 24 ساعت گذشته به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند و در نتیجه تعداد کل مرگ کرونا در ایران به 53 هزار و 625 نفر رسیده است.

براساس گزارش سیما سادات لری ، سخنگوی رسمی وزارت بهداشت ، روز یکشنبه ، 20 دسامبر ، در این مدت ، 6312 بیمار جدید مبتلا به بیماری کرونا در ایران شناسایی شده و تعداد کل بیماران کرونا در ایران ، طبق آمار رسمی ، به 1 ، 158،000 تعداد آنها 384 نفر بود.

بر اساس گزارشی که امروز توسط سخنگوی وزارت بهداشت ایران صادر شده است ، 5563 بیمار مبتلا به بیماری کرونا در شرایط بحرانی قرار دارند

صحت آماری که وزارت بهداشت ایران اعلام کرده است همیشه مورد سوال جدی بوده است. پیش از این ، محمدرضا ظفرقندی ، رئیس انجمن پزشکی ایران ، تعداد کشته شدگان در کشور را "حداقل سه بار" توسط وزارت بهداشت توصیف کرده بود.

عنصر زمان برای مقابله با کرونا

آقای ظفر قندی امروز در پیامی به سعید نمکی ، وزیر بهداشت ایران ، بر اهمیت "عنصر زمان برای مبارزه با بیماری کرونا" تأکید کرد و بر لزوم خرید فوری واکسن کرونا تأکید کرد.

محمدرضا هاشمیان ، متخصص مراقبت های ویژه در بیمارستان مسیح دانشوری ، در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا ، آماده سازی و تزریق واکسن کرونا را برای ایمن سازی کادر پزشکی و مردم به عنوان "یک نیاز عمومی" توصیف کرد.

عضو شورای تهران: مهاجرت پرستاران ده ها برابر افزایش یافته است

سخنگوی شورای شهر تهران گفت که طبق برخی آمارها ، مهاجرت پرستاران از ایران "چندین ده" افزایش یافته است.


به گزارش خبرگزاری مهر ، علی عطا ، یکشنبه ، 20 دسامبر ، گفت که یکی از دلایل افزایش درخواست های مهاجرت به پرستاران ، اختلافات مالی و عدم پرداخت به موقع حق وحقوق معوقه آنها است.


وی با اشاره به جلسه روز گذشته شورای شهر تهران با سازمان پرستاری در تهران ، گفت که قبلاً رسما اعلام شده بود که مهاجرت پرستاران سه برابر خواهد شد ، اما در جلسه فوق الذکر ، "اشاره شد که این تعداد چندین ده افزایش یافته است."



اعضای شورای عالی و روسای هیئت مدیره سیستم پرستاری در سراسر کشور در تاریخ هفتم آذرماه  به رئیس جمهور ایران حسن روحانی خواستار اعتراض گسترده و نارضایتی پرستاران به دلایلی مانند "کاهش در پرداخت ها و عدم تحقق فوق العاده" شدند. ایمنی شغلی هشدار داده است.


همزمان با انتشار خبر افزایش گسترده مهاجرت پرستاران به دلیل مشکلات ناشی از عدم پرداخت حقوق و مزایا ، علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی امروز در جلسه ای با پرستاران خواستار به کارگیری 30 هزار پرستار شد.


سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: ما به بایدن نه پیامی داده‌ایم، نه پیامی گرفته‌ایم

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه ایران منتظر اقدامات علمی از جانب بایدن است ، خبر انتقال پیام ایران توسط عباس عراقچی ، معاون وزیر خارجه ایران به مقامات دولت بایدن را تکذیب کرد و گفت: "ما هیچ پیامی ارسال نکرده ایم و دریافت نکرده ایم."


سعید خطیب زاده در مصاحبه ای که روز یکشنبه 20 دسامبر در روزنامه همشهری منتشر شد ، گفت که اظهارات بایدن "تفاوت آشکاری" با عملکرد دولت ترامپ دارد و به رئیس جمهور منتخب آمریکا توصیه کرد که به برجام برگردد.


مقامات جمهوری اسلامی ایران در هفته های گذشته بارها اعلام کرده اند که آماده مذاکره مجدد در مورد شورای امنیت سازمان ملل نیستند و دولت بعدی ایالات متحده باید تحریم ها را لغو کرده و به برجام بازگرداند.



مذاکره با ایران "بسیار دشوار" خواهد بود


جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب آمریکا قبلاً گفته بود که متعهد است که به برجام  برگردد ، اما مذاکره با ایران "بسیار دشوار" خواهد بود.


وی همچنین بر لزوم مذاکره درباره آینده برنامه هسته ای ایران و برنامه موشکی آن تأکید کرد که با مخالفت صریح مقامات دولت ایران روبرو شد.


سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین با نشان به بعضی اختلاف‌نظرهای داخلی در ایران درب مورد تصویب لوایح وابسته به پولشویی اظهار داشته است که در صورت «لغو تحریم‌ها»، با توجه به اینکه ایران در لیست سیاه پولشویی گروه ویژه اقدامات مالی قرار دارد، ممکن است «مشکلات مالی حتی با کشورهای دوست باقی بماند».


سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد که آنها منتظر "تصمیم مقامات" در این زمینه هستند تا بتوانند اقدامات لازم را برای حذف ایران از لیست سیاه پولشویی انجام دهند.


دو زندانی بلوچ در زاهدان اعدام شدند

امروز شنبه19 دسامبر ،  دو نفر از معدود زندانیان بلوچ که در پرونده های سیاسی و امنیتی به اعدام محکوم شده بودند  در زندان زاهدان اعدام شده‌اند ,و هویت اعدام شدگان هنوز تایید نشده است.

همزمان با اجرای حکم ، خیابان های اطراف زندان زاهدان بسته شده و افسران امنیتی به شدت در خارج از زندان بودند.

به گفته مصطفی نیلی ، وکیل ، احکام اعدام در حالی اجرا شد که پرونده های متهمان مجدداً رسیدگی نشد.

روز جمعه ، نلی به وبسایت امتداد گفت که حداقل 10 نفر در زندان زاهدان "به جرم عضویت در گروههایی که گفته می شود مخالف جمهوری اسلامی هستند" به اعدام محکوم شده اند که وی نماینده چهار نفر است.

وی گفت که در حال تهیه لایحه ای برای اعاده دادرسی است. وی با خانواده های ماموران تماس گرفت و به آنها گفت که پنج نفر از محکومین برای اجرای حکم اعدام خود به سلول انفرادی منتقل شده اند. 

جودوکار سابق ایران مسابقات جدید خود را با تصویری از نوید جشن گرفت

سام (احسان) رجبی ، ورزشکار ایرانی مقیم ایالات متحده و عضو سابق تیم ملی جودو ، در حالی که آخرین مدال طلای خود را در مسابقات جهانی بدست آورد ، یاد نوید افکاری ، کشتی گیر اعدام شده در ایران را گرامی داشت.


وی در مسابقات جهانی رشته جوجیتسو که روز جمعه 18 دسامبر در اورلاندو آمریکا برگزار شد، با در دست داشتن پیراهنی که نمایانگر تصویر نوید افکاری بود، برای گفتن مدال طلای خود روی سکو رفت.


آقای رجبی ، عضو کمپین "اتحاد برای نوید" ، در صفحه توییتر خود نوشت: "امروز برای نوید جنگیدم و قهرمان جهان شدم."


عضو سابق تیم جودو ایران در توییتر خود نوشت: "قولها تا روز آزادی جوانه زده و رشد می کنند. ما ورزشکاران به راه او ادامه خواهیم داد."




احسان رجبی پس از اخراج از تیم ملی در سال 2010 راهی آمریکا شد.


او همچنین در توئیتی دیگر با انتشار تصویر مدال‌های خود در حالی‌که پیراهن منقش به تصویر (نوید افکاری) را به تن دارد، نوشت:‌ «این مدال‌ها باید دور گردن نوید انداخته می‌شد، نه طناب داری که باید از قانون بشریت حذف بشه.»