Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog
Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog

زایمان یک زندانی سیاسی در زندان بدون اطلاع خانواده


 وبسایت هه‌نگاو گزارش داده است که سعدا خدیرزاده، زندانی سیاسی اهل پیرانشهر که بیش از ۸ ماه در زندان مرکزی ارومیه محبوس است، روز دوشنبه ۳۰ خرداد ماه، نوزادش را در حالی به دنیا آورده که خانواده‌اش همراه او نبوده و هیچ اطلاعی از وضعیت سلامت او نداشته‌اند.



بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی تا سه ساعت قبل از زایمان در زندان بوده است.


این وبسایت به نقل از منابع مطلع افزود که این زایمان با دو هفته تاخیر انجام شده و ساعت ۵ صبح دوشنبه در حالی که وضعیت سعدا خدیرزاده و جنین بسیار وخیم و با ورم پا و دست همراه بوده است، به یکی از مراکز درمانی ارومیه منتقل شده و بدون حضور خانواده خود فارغ شده است.


هه‌نگاو افزود: یکی از پزشکان معالج سعدا، اوایل خرداد گفته بود که او باید فوراً به بیمارستان منتقل شود، اما مسئولان زندان اجازه خروج او را ندادند و از هرگونه خدمات درمانی نیز محروم بوده است.

قوه قضاییه اجرای حکم قطع انگشت تعدادی از محکومان را تکذیب کرد.


در پی انتشار نامه‌ رئیس جامعه جراحان ایران مبنی بر جلوگیری از «اجرای قریب‌الوقوع حکم قطع انگشتان دست چند نفر» در ایران، قوه قضاییه اجرای حکم قطع انگشت تعدادی از محکومان را تکذیب کرد.



در گزارشی که توسط خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، یک منبع آگاه در خصوص این خبر گفت: اجرای حکم قطع انگشت تعدادی از محکومان به هیچ عنوان صحت ندارد.


سازمان عفو بین الملل نیز روز پنجشنبه ۲۶ خردادماه، با انتشار بیانیه ای نسبت به اجرای قریب الوقوع حکم قطع انگشتان دست هشت زندانی در زندان تهران بزرگ هشدار داد.

سپیده قلیان، فعال مدنی طی نامه ای سرگشاده از زندان اوین به بازداشت و بلاتکلیفی مریم کریم بیگی واکنش نشان داده است.


 

سپیده قلیان، فعال مدنی طی نامه ای سرگشاده از زندان اوین به بازداشت و بلاتکلیفی مریم کریم بیگی واکنش نشان داده است.



وی در بخشی از این نامه خطاب به خانم کریم بیگی نوشته است: "با بازداشت مریم، صدای او تکثیر خواهد شد. این زندان و ربایش، سند حقانیت اوست. منِ سپیده و خانواده‌ام کنار مریم هستیم."


مریم کریم بیگی، خواهر مصطفی کریم بیگی از جان باختگان اعتراضات سال ۸۸، روز سه شنبه ۲۴ خرداد، توسط نیروهای امنیتی ضمن تفتیش منزلش دستگیر شد و تاکنون در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین، در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. 

توهین مقامات فاسد قضایی به خانواده دادخواه کریم‌بیگی/ جان مریم کریم‌بیگی در خطر است


خانواده دادخواه مریم‌ کریم‌بیگی که برای پیگیری پرونده فرزند خود به دستگاه قضایی مراجعه کرده‌اند، با توهین و بی‌احترامی و بی‌توجهی مقامات فاسد قضایی روبرو شده‌اند.



به گزارش آواتودی، شهناز اکملی، مادر زنده‌یاد مصطفی کریم‌بیگی از جانباختگان اعتراضات سال ۸۸ که هم اکنون دختر خود را در چنگال مزدوران خامنه‌ای خائن اسیر می‌بیند، از این رفتار غیرانسانی مقامات دستگاه قضایی پرده برداشته است.


مریم کریم‌بیگی، صبح روز سه‌شنبه ۲۴ خرداد ماه، توسط نیروهای سرکوبگر امنیتی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین موسوم به بازداشتگاه وزارت تروریستی اطلاعات منتقل شده و در حال حاضر در اعتراض به بازداشت خود، در اعتصاب غذا به سر می‌برد.


شهناز اکملی با انتشار مطلبی در فضای مجازی  اعلام کرد: برای پیگیری وضعیت مریم به دادسرای اوین مراجعه کردم. حتی راهم ندادند تا بتوانم با بازپرس پرونده صحبت کنم. می‌خواستم رئیس دادسرا را ببینم، باز هم اجازه ندادند. سربازی که آنجا بود گفت، "از دادستانی به ما گفتند جواب شما را ندهیم!"


مادر مریم کریم‌بیگی اظهار داشت: مریم هم ظهر تماس گرفت. گفت در بند ۲۰۹ است و هنوز اعتصاب غذا او ادامه دارد. حال جسمی‌ مریم خوب نبود، اما روحیه‌اش مثل همیشه خوب بود و می‌خندید.