Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog
Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog

قیمت مصوب لبنیات تا ۴۰ درصد افزایش یافت

سخنگوی انجمن صنایع لبنی ایران از افزایش قیمت مصوب ۱۰ محصول لبنی مشمول نرخ‌گذاری دستوری خبر داد؛ این محصولات در مقایسه با قبل تا ۴۰ درصد گران شده‌اند.

هل منتجات الألبان المخمرة مفیدة لصحتک؟ | الکونسلتو

لیست قیمت جدید ۱۰ محصول لبنی:

آمریکا ۹ فرد و ۴۹ نهاد را در فهرست تحریم قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا  ۹ فرد، از جمله وزیر اطلاعات ایران و ۴۹ نهاد و یک کشتی را به فهرست تحریمی موسوم به SDN افزود. 


تحریم‌ها علیه ایران از چه زمانی آغاز شد؟- اخبار رسانه ها تسنیم - Tasnim


خزانه داری ایالات متحده، شبکه مالی حامی رهبر و وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی را مورد تحریم قرار داد:
بنیاد مستضعفان 

شرکت توسعه انرژی سینا
شرکت نفت بهران و شرکت های زیر مجموعه اش
گسترش صنایع معدنی کاوه پارس و شرکت های زیر مجموعه اش شامل شرکت صنایع تجهیزات پارس سارایه، شرکت معدنی دماوند، سیمان تهران، شرکت آلمینیوم کاوه خوزستان، استیل اروند کاوه، استیل کاوه شرق، استیل کاوه جنوب، ITRITEC‌ (آلمان)، Turira (ترکیه)، شرکت سامیک، حمل و نقل بین المللی تهران، شرکت افق پیشگامان 
هلدینگ مالی و سرمایه گذاری سینا
بانک سینا
صرافی سینا
شرکت عمران و مسکن ایران
شرکت پایا سامان 
شرکت رامن (یا رامان)
شرکت ملی ساختمان،
شرکت دی 
شرکت تالون
مجموعه گردشگری پارسیان (زیر نظر بنیاد مستضعفان)
شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا 
کشتیرانی بنیاد
شرکت راه آهن شرقی بنیاد (بن ریل)
سینا ریل پارس
شرکت گسترش سینا پایا صنعت
شرکت صنعتی دوده فام
گروه صنایع شیشه و گاز
گروه تولید تایر ایران
شرکت صنایع چوپ شمال
شرکت سلک باف
کاشی حجاب
کاشی و سرامیک سینا 
کاشی پارس
شرکت گسترش الکترونیک ایران
شرکت راه نگار پارس خاورمیانه
افراد:‌
وزیر اطلاعات رژیم ایران (محمود علوی)‌
سردار سپاه حیدر عباس زاده و سرهنگ رضا پاپی (به علت کشتار 150 نفر در ماهشهر طی اعتراضات آبان ماه)
پرویز فتاح
امیر منصور برقعی
جواد قناعت
خسرو مختاری
محمد علی یزدان جو

محمد اسکندری
محسن علی خانی
سید ضیاء ایمانی

کانادا، چند کشور از جمله ایران را «تهدید سایبری» اعلام کرد

سازمانی که مسئولیت شنود ارتباطات الکترونیک در کانادا است روز چهارشنبه از چند کشور از جمله ایران به عنوان اصلی‌ترین تهدیدهای سایبری نام برد.

کانادا امروز چهارشنبه برنامه‌های سایبری کشورهای چین، روسیه، ایران و کره شمالی را اصلی‌ترین «تهدیدهای جرائم سایبری» توصیف کرد.


5fb581e7e6d97_5fb581e7e6d9a

«سازمان امنیت ارتباطات» که نهاد متولی شنود الکترونیک در آمریکا است امروز چهارشنبه اعلام کرد که برنامه‌های سایبری این چهار کشور بزرگترین تهدید راهبردی علیه کانادا محسوب می‌شوند.

سازمان امنیت ارتباطات در گزارش خود که امروز چهارشنبه برای ارائه ارزیابی‌اش از وضعیت تهدیدهای سایبری منتشر شده گفت: «فعالیت‌های سایبری تحت حمایت دولت، پیشرفته‌ترین تهدید به شمار می‌روند.»

افغانستان و ایران: یک موقعیت برد-برد برای اسلام گرایان

در حالی که طالبان به پیروزی دونالد ترامپ امیدوار بودند ، جمهوری اسلامی به جو بایدن اعتماد کرد. در حال حاضر به نظر می رسد هر دو از نتیجه انتخابات سود خواهند برد.


تعداد کمی از سیاستمداران در سراسر جهان وجود داشتند که از پیروزی در انتخابات ترامپ خوشحال بودند. بعنوان مثال علاوه بر روسای جمهور روسیه و برزیل ، طالبان نیز شامل می شوند که اندکی قبل از انتخابات ابراز امیدواری می کردند:

"ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در مصاحبه تلفنی با سی بی اس نیوز گفت: ما معتقدیم که ترامپ در انتخابات آینده پیروز خواهد شد زیرا نشان داده است که سیاستمداری است که به همه وعده های بزرگی که به مردم آمریکا داده است عمل کرده است.


إیران وأفغانستان: مصالح مشترکة وقضایا عالقة | المعهد الدولی للدراسات  الإیرانیة


گرچه ممکن است او از چند نکته کوچک غافل شده باشد ، اما به قولهای بزرگتر عمل کرده است ، بنابراین احتمالاً مردم آمریکا که بارها و بارها فریب خورده اند ، بار دیگر به ترامپ برای اقدامات قاطع خود اعتماد خواهند کرد. "


ناامیدی در افغانستان چندان طولانی و بد نبود پس از شنیدن خبر خوب از واشنگتن : بیشتر نیروهای باقیمانده آمریکا باید قبل از کریسمس از افغانستان خارج شوند. این همان چیزی است که رئیس جمهور فعلی می خواهد ، حتی اگر مقامات برجسته ارتش و حتی وزیر دفاع تازه منصوب شده وی بار دیگر هشدار فوری نسبت به این مرحله صادر کرده باشند.


طالبان می توانند به آنچه برای یک دوره دیگر ریاست جمهوری ترامپ امیدوار بودند ، برسند: عقب نشینی آمریکا بدون نیاز به امتیاز بیشتر ،حتی اگر وعده های داده شده توسط رزمندگان خدا ، همانطور که هر کودک در خیابانهای کابل می تواند به شما اطمینان دهد ، ارزش آن از کاغذی که بر روی آن نوشته شده کمتر است .


از طرف دیگر ، رقیب اسلام گرایان در تهران احتمالاً به پیروزی جو بایدن متکی و امیدوار بود ، که تحت رژیم جدید از تحریم های آمریکا ناله می کرد و امیدوار بود که دولت بایدن به توافق و‌معامله با ایران برگردد که دولت دموکرات قبلی در دوره اوباما مذاکره کرده بود.


تهران همچنین آرزو می کند که نیروهای آمریکایی بتوانند از سوریه و عراق ، دو کشوری که در حوزه نفوذ او هستند ، خارج شوند. ظاهراً ترامپ هنوز در ماههای آخر خود همان کاری را انجام می دهد که تهران فقط از دولت جدید ایالات متحده امیدوار بود ، زیرا نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه نیز قرار است امسال بیشتر کاهش یابد.


از نظر اسلام گرایان ، به نظر می رسد نتایج انتخابات ، حداقل در حال حاضر ، به یک وضعیت برد -برد رسیده است.


بازنده ها هم مشخص شده اند: همه کسانی که امیدوار بودند اگر اروپا کاملاً از منطقه خارج شود و میدان را به ترکیه ، روسیه و ایران بسپارد ،حداقل ایالات متحده آمریکا نیروی ضد حمله را  تشکیل خواهد داد.

بنیاد برومند مطلع شده است که آقای هادی رستمی، متهم به سرقت و محبوس در زندان ارومیه، در نوبت قطع انگشت دست قرار دارد

پیش از این خبر تایید حکم قطع چهارانگشت دست راست او و سه نفر دیگر توسط دیوان عالی کشور منتشر شده بود. 

هرانا نیز گزارش داده است که آقای رستمی با اتهام جدید «اخلال در نظم زندان» مواجه شده است. اطلاعات رسیده به هرانا و بنیاد برومند نشان می‌دهد که او به دلیل بازتاب پیدا کردن خبر احتمال قطع انگشت خودش و سه نفر دیگر تحت فشار قرار دارد.


طبق قوانین بین‌المللی قطع عضو به عنوان حکم بی‌رحمانه و غیربشری شناخته می‌شود.

گزارشات دیگر حاکی از محکومیت ۳ نفر دیگر در ماه گذشته به قطع انگشت دست است که حکم دو نفر از آن‌ها در دیوان عالی کشور تایید شده است.

اسامی افرادی که علاوه بر هادی رستمی، در خطر اجرای این حکم در زندان ارومیه هستند، عبارتند از: مهدی شاهیوند، مهدی شرفیان، کسری کرمی، مهرداد تیموری، شهاب تیموری و آرش علی‌اکبری.

اجرای احکام بی‌رحمانه و غیرانسانی را متوقف کنید.