Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog
Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog

واکنش ایران به تصمیم ترامپ در تعلیق بودجه سازمان بهداشت جهانی

به گزارش وزرات امور خارجه ایران ؛ سخنگوی وزارت امور خارجه: آمریکا در بدترین زمان ممکن و در میانه مبارزه علیه یک بلای جهانی ناگهان تنها هماهنگ کننده بهداشت جهانی را مجازات می‌کند که این اقدام عین بی مسئولیتی و جنایت علیه بشریت است .

موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران :

 ایران با ابراز نگرانی از تصمیم رئیس جمهور آمریکا در تعلیق بودجه سازمان بهداشت جهانی و کمک مالی آن کشور به این سازمان بین المللی آنهم در شرایط بحرانی ناشی از ویروس کرونا، این تصمیم را گام دیگری در راستای تضعیف چند جانبه گرایی و نهادهای بین المللی از سوی دولت آمریکا دانست و آن را شدیدا محکوم کرد. 


وی با اشاره این که سلامت، بهداشت و امنیت جانی مردم جهان مستقیما در اثر همه گیری کرونایی به خطر افتاده است، افزود:

آمریکا در بدترین زمان ممکن و در میانه جنگ علیه یک بلای جهانی ناگهان تنها هماهنگ کننده بهداشت جهانی را مجازات می‌کند که این عین بی مسئولیتی و جنایت علیه بشریت است.

موسوی اضافه کرد:

هدف اصلی ترامپ از تعلیق بودجه سازمان بهداشت جهانی، فرافکنی و سرپوش نهادن بر ناکارآمدی دولت آمریکا در مهار و کنترل ویروس کرونا در آن کشور است.

وی از جامعه جهانی دعوت کرد که برای بی اثر کردن اقدامات یکجانبه آمریکا و حفظ جبهه واحد جهانی بکوشند و در کنار این سازمان جهانی بایستند.

واکنش کاخ سفید :

کاخ سفید: تعلیق کمک به سازمان بهداشت جهانی برای پاسخگو نگه داشتن این سازمان است

کِیلی مَکِنِنی، سخنگوی کاخ سفید، در پیامی گفت که هدف از تعلیق کمک‌های مالی به سازمان بهداشت جهانی از سوی آمریکا نه انداختن تقصیر‌ها گردن این سازمان، که پاسخگو نگه‌داشتن آن در مورد جانبداری از چین است.

سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه ۲۷ فروردین و در پیامی در توئیتر گفت: «پرزیدنت ترامپ با تعلیق کمک‌های مالی آمریکا به سازمان بهداشت جهانی در حالی که سوءمدیریت‌های [آن سازمان] در مورد ویروس کورونا تحت بررسی است، گامی بزرگ و قاطع برداشت.»

خانم مکننی افزود: «اشتباه نکنید. این کار برای سرزنش کردن سازمان بهداشت جهانی نیست. این کار برای پاسخگو نگه داشتن این سازمان در رابطه با جانبداری‌اش از چین است.»

نظرات 1 + ارسال نظر
مهاجران ایرانی پنج‌شنبه 28 فروردین 1399 ساعت 11:01

https://velayat1400.blogsky.com/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد