Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog
Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog

۶۰ درصدی افزایش بارگیری و تخلیه در بنادر ایران بخاطر کرونا

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، وزیر راه و شهرسازی امروز در برنامه نگاه یک اظهار داشت:

در ستاد ملی مقابله با کرونا به ما دستور دادند از ناوگان بین شهری در ساعات پر تقاضا در خط های داخلی استفاده شود همچنین نیروهای مسلح اتوبوس های خود را در خط های درون شهری استفاده کنند.

کرونا باعث کاهش در حجم ترانزیت کشور شده است. یکی از اتفاقات مثبت حوزه راه افتتاح راه‌آهن چابهار-زاهدان تا قبل از پایان دولت دوازدهم است.

 محمد اسلامی در برنامه نگاه یک  با اشاره به این‌که وزارت راه برنامه‌های خود در سال جهش تولید را به دفتر ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کرده است،‌ اظهار کرد:

بر این اساس بنا داریم تا پایان سال جاری ۵۸۰ کیلومتر آزادراه به کشور اضافه کنیم. سال گذشته ۶۰ کیلومتر آزادراه  ساخته شد، اما امسال می‌خواهیم آن را ۱۰ برابر کنیم.

کرونا موجب کاهش 60 درصدی ترانزیت شد/ راه‌آهن چابهار-زاهدان تا مرداد ۱۴۰۰  به بهره‌برداری می‌رسد
وزیر راه

کاهش ۶۰ درصدی ترانزیت جاده ای و افزایش ۱۰ درصدی ترانزیت ریلی در شیوع کرونا

بسیاری از کشورها خصوصاً در بخش حمل و نقل از کرونا آسیب دیده اند و در حال حاضر از ۲۳ پایانه مرزی با کشورهای همسایه ۱۱ پایان ما فعال است و تردد بازرگانی و تجاری دارد.

وی افزود: از دو مرز ریلی در حال حاضر یک مرز ریلی فعال است در ۳ پایانه مرزی تردد کامیون برقرار است و در بقیه پایانه‌ها بار از کامیون به کامیون دیگر جابه جا می‌شود.

وی با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی ترانزیت زمینی متاثر از کرونا گفت:

در بخش ریلی ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش ترانزیت داریم و همچنین در بخش دریایی تخلیه و بارگیری ۶۰ درصد افزایش یافته است و حمل بار از بنادر در نوروز ۹۹ میزان ۹ درصد رشد داشته است.

افزایش ظرفیت بنادر

در توسعه بنادر ظرفیت بنادر ما به ۲۵۰ میلیون تن در سال رسیده است؛ در سال ۹۷ رقم ۱۳۴ میلیون تن بار در بنادر جابه‌جا شد و از سال ۹۸ این رقم به ۱۴۷ میلیون تومان رسید که این ناشی از تحرکات بین المللی و افزایش ظرفیت بنادر است.

اسلامی ادامه داد: در بندر چابهار همین روز گذشته ۷ کشتی کالاهای اساسی پهلوگیری کرد در سال ۹۶ در بندر چابهار ۹۷۰ هزار تن تخت و بارگیری کالا داشتیم که در ۹۸ به سه میلیون تن رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد