Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog
Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog

ایران ممکن است از ارتش برای مقابله با ملخ های صحرایی استفاده کند

براساس اعلام فائو، موج جدیدی از هجوم ملخ‌های صحرایی از عربستان و شاخ آفریقا به استان بوشهر از پایان اردیبهشت آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه دسته‌های جدید ملخ از شاخ آفریقا و شبه‌جزیره عربستان استان های خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان را تحت الشعاع قرار می‌دهد گفت:

تاکنون 31 هزار هکتار اراضی استان بوشهر علیه آفت ملخ سم‌پاشی شده است که پیش بینی سم‌پاشی تا 200 هزار هکتار اراضی استان بوشهر شده است.

محمد تقی منوچهری افزود:

میزان هجوم ملخ‌های صحرایی دو برابر سال  قبل ارزیابی شده و این در حالی است که تا 4 سال آینده  استان بوشهر درگیر مبارزه با ملخ صحرایی است.

خطر هجوم موج جدید ملخ ها در کمین استان بوشهر

وی جلوگیری از وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی و باغی را از اهداف مهم مبارزه با ملخ صحرایی عنوان کرد  و گفت:

تداوم مبارزه با این آفت سبب شده تاکنون خسارتی به محصولات وارد نشود.

منوچهری از سم‌پاشی اراضی و مبارز با ملخ‌های صحرایی در شرایط سخت کرونایی خبرداد و افزود:


31  هزار هکتار اراضی کشاورزی و منابع طبیعی  استان سم پاشی شده است.

بیشتر مبارزه با آفت ملخ صحرایی در مناطق کوهستانی انجام شده تا از هجوم آنها به مزارع و باغ‌ها جلوگیری شود.

وی، با اشاره به سم‌پاشی دشت‌ها و مناطق کوهستانی شهرستان‌های دیر، دشتی، تنگستان و دشتستان گفت:

بیشترین آلودگی آفت ملخ در عرصه‌ مناطق کوهستانی و در حاشیه اراضی کشاورزی دشتستان و دشت پلنگ دشتی است که تاکنون خسارتی به این عرصه‌ها وارد نشده‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود:  تاکنون 18  تن سم برای سمپاشی اراضی منابع طبیعی، ملی و کشاورزی در این استان مصرف شده‌ است و محدودیتی برای تامین سم مورد نیاز وجود ندارد.

منوچهری با اشاره به سم‌پاشی در 28 کانون آلوده استان بوشهر گفت: سم‌پاشی پوره ملخ‌ها و کانون این آفت در اولویت برنامه قرار دارد و این عملیات سبب شده که ملخ‌ها وارد باغات و اراضی کشاورزی نشوند تا خساراتی به محصولات وارد کنند.

وی،  با اشاره به اینکه 25 گروه مبارزه کننده در عملیات سم‌پاشی کانون ملخ‌ها همکاری دارند افزود: در این راستا 30 تیم ردیاب، یک فروند هواپیمای سم‌پاش، 9 دستگاه «یو ال وی» و صد دستگاه سم‌پاش زمینی در عملیات مبارزه با ملخ‌ها مشارکت دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد