Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog
Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog

ایران از بانک های عراق برای جلوگیری از تحریم ها استفاده می کند

عبدالناصر همتی ، رئیس بانک مرکزی ایران اعلام کرد که ایران منابع مالی قابل توجهی در عراق دارد و با طرف عراقی توافق کرد که از این وجوه برای خرید کالاهای اساسی از طریق بانکهای عراقی استفاده کند.

در حالی که ایران به دلیل تحریم های آمریکا ، همتی به بغداد سفر می کند، روز چهارشنبه با همتای عراقی خود علی العلاق گفت: ایران مصمم است تا از منابع خود در عراق برای واردات کالاهای اساسی استفاده کند.

توافق با عراق برای استفاده از منابع مالی ایران برای خرید کالاهای غیرتحریمی و اساسی

 رئیس کل بانک مرکزی کشورمان پس از دیدار همتای عراقی خود گفت: ایران منابع مالی قابل توجهی در عراق دارد که توافق شد از این منابع برای خرید کالا‌های غیرتحریمی و اساسی استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی که به بغداد سفر کرده است پس از دیدار همتای عراقی خود گفت: ایران منابع مالی قابل توجهی در عراق دارد که توافق شد از این منابع برای خرید کالا‌های غیرتحریمی و اساسی استفاده کنیم.

ایران از  بانک های عراق برای جلوگیری از تحریم ها استفاده می کند
ایران از بانک های عراق برای جلوگیری از تحریم ها استفاده می کند

همتی با اشاره به توافقنامه ساز و کار پرداخت مالی بین ایران و عراق گفت: بهره برداری از منابع ایرانی در عراق در چارچوب این توافقنامه صورت می‌گیرد.

رئیس بانک مرکزی عراق نیز با اشاره به اینکه بخش بیشتر منابع مالی ایران در عراق مربوط به صادرات گاز و برق است،گفت: با توافق جدید، از این پس از این منابع مالی برای صادرات کالا‌های ضروری به ایران استفاده‌ می‌شود.

علی العلاق درباره احتمال تاثیر دخالت‌های خارجی بر توافق جدید ایران و عراق گفت: با توافقنامه ساز و کار مالی در سطح بین المللی موافقت شده است.

استفاده از بازار عراق

از زمان مجدد تحریم های آمریکا علیه ایران پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ در ماه مه از توافق هسته ای خارج شد .

ایران با هدف شکستن تحریم و دور زدن تحریم های ایالات متحده از طریق روابط تجاری گسترده ، تمرکز زیادی روی عراق کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد