Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog
Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog

دیدار سفیر ایران و رییس مجلس نمایندگان تونس

راشد الغنوشی” رییس مجلس نمایندگان تونس و “محمد رضا رؤوف شیبانی” سفیر ایران در تونس دیدار کردند ، دو طرف بر افزایش سطح همکاری‌های مجالس دو کشور و نیز فعال‌سازی کمیته دوستی تهران و تونس تأکید کردند.

سفیر به رییس پارلمان تونس مردم به سلام و احترام آقای قالیباف ، رئیس شورای اسلامی و تاکید کرد از اهمیت توسعه روابط پارلمان بین دو کشور خبر داد.

سفیر ایران در تونس تصریح کرد: مقام‌های ایرانی و ملت ایران، ضمن تبریک انقلاب تونس و قرار گرفتن این کشور در مسیر دمکراسی، برای این کشور آرزو دارند که اهداف مورد نظرشان محقق شود و این تجربه دمکراسی با موفقیت همراه باشد.

شیبانی همچنین بر ضرورت حمایت از همکاری‌های موجود میان دو کشور و تقویت آن تأکید کرد و گفت که باید این همکاری‌ها در زمینه‌های بیشتری تقویت شود.

دیدار سفیر ایران و رییس مجلس تونس
دیدار سفیر ایران و رییس مجلس تونس

سفیر ایران در تونس همچنین از آمادگی تهران برای حمایت از تونس خبر داد.

الغنوشی نیز ضمن تأکید بر ضرورت تقویت روابط میان مراکز اقتصادی و بازرگانی دو کشور و نیز افزایش دیدار بازرگانان دو کشور گفت:

ضروری است روابط پارلمانی میان دو کشور تقویت شده، همچنین کمیته دوستی میان دو کشور نیز فعال‌شود.

رییس مجلس نمایندگان تونس همچنین افزود: روابط ایران و تونس سابقه دیرینه ای دارد و دو کشور در بسیاری از مسائل منطقه‌ای وبین‌الملی و در رأس آن مسأله فلسطین دارای نقطه نظر مشترک هستند.

الغنوشی در پایان ابراز امیدواری کرد دو کشور به دور از حذف و خشونت و در سایه برابری ، عدالت ، آزادی و دموکراسی فرصت‌هایی برای گفتگو و تعامل ایجاد کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد