Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog
Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog

‌ترکیه یک «شبکه ۱۱ نفره» که با نهادهای امنیتی ایران همکاری می‌کرد را بازداشت کرد

تلویزیون تی‌آر‌تی ترکیه خبر داده است که میت، سازمان اطلاعات ترکیه، اعضای یک شبکه ۱۱ نفره مرتبط با دستگاه‌های اطلاعاتی ایران که توسط یک قاچاقچی مواد مخدر مدیریت می‌شد و اقدام به «ربودن یا کشتن مخالفان حکومت ایران می‌کرد» را بازداشت کرده است.



پیش از این روزنامه واشینگتن‌پست نیز در گزارشی به نقل از یک مقام اطلاعاتی ترکیه از بازداشت اعضای این شبکه خبر داده بود.


به گزارش تلویزیون تی‌آر‌تی ترکیه، این شبکه ۱۱ نفره در آخرین اقدام خود، فرج‌الله چعب معروف به حبیب اسیود، رهبر پیشین «حرکت النضال»، را به ترکیه کشاند و پس از ربودنش او را به ایران منتقل کرد.


عملیات کشاندن آقای اسیود به ترکیه و ربودن او با کمک همسر سابق او به نام «م.صابرین» صورت گرفته است.


خانم صابرین با وعده راه‌اندازی صادرات چوب از سوئد و شروع فعالیت‌های تجاری مشترک، موفق به کشاندن حبیب اسیود به ترکیه شده است.


اما چه کسی پشت این عملیات آدم‌ربایی در استانبول بوده؟ یک قاچاقچی مواد مخدر به اسم ناجی شریفی زیندشتی [تصویر پایین] که به گفته پلیس ترکیه الان در ایرانه. او‌ به دست داشتن در قتل مسعود مولوی و سعید کریمیان، مدیر شبکه جم، هم متهمه. مشخص نیست زیندشتی کی همکاری با جمهوری اسلامی رو شروع کرده


زیندشتی در جوانی به اتهام قاچاق تو ایران زندانی می‌شه اما از اوین فرار می‌کنه و ۲۰ ساله بوده که از ایران خارج می‌شه. سال ۲۰۱۸ به اتهام قتل تو ترکیه بازداشت می‌شه اما شش ماه بعد آزادش می‌کنن. واشینگتن‌پست نوشته گفته می‌شه یکی از مشاوران اردوغان تو آزادی زیندشتی نقش داشته.


به گفته مقام‌های ترک، یکی از فامیل‌های زیندشتی وقتی اکتبر امسال می‌خواسته به ایران سفر کنه، بازداشت می‌شه و بعد فاش می‌کنه زیندشتی قبل از ربوده شدن اسیود چند بار با مقام‌های جمهوری اسلامی دیدار کرده. ۱۱ شهروند ترک رو هم در ارتباط با ربایش اسیود بازداشت شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد