Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog
Mahajran Irany

Mahajran Irany

personal blog

شاهزاده رضا پهلوی: سیستم جمهوری را ترجیح می‌دهم، اساس دموکراسی حق انتخاب مردم است


 در یک فایل صوتی تازه منتشر شده ، شاهزاده رضا پهلوی گفت که او "یک سیستم جمهوری را ترجیح می دهد" ،و به عنوان یک دموکرات نمی‌تواند توجیه کند که مبنای تعیین یک مسئول، موروثی باشد.


این اولین بار است که شاهزاده رضا پهلوی به صراحت در مورد نظام جمهوری به عنوان ترجیح خود برای یک رژیم آینده در ایران صحبت می کند.  با این حال دست‌کم در بیش از یک دهه گذشته نیز او همواره بر «انتخابات آزاد» و «حق تعیین سرنوشت» مردم ایران به عنوان عوامل تعیین کننده نوع حکومت آینده ایران سخن گفته است.



در این فایل صوتی که به تازگی منتشر شده است، شاهزاده رضا پهلوی با بیان اینکه «من فکر می‌کنم باید برسیم به مرحله‌ای که نهادهای سنتی را مبنای حکومت الزاما قرار ندهیم»،

 تاکید کرد که «در مقابل آنچه میراث‌دارش هستم، خود من یک شورشی هستم» و «اگر از من بپرسید، من یک سیستم جمهوری را ترجیح می‌دهم، برای اینکه یه دوره مشخص انتخاباتی دارد و یک نفر مسئول است.


آقای پهلوی در بخش دیگری از این فایل صوتی افزود که من اساس دموکراسی را بر اساس جمهوریت می‌بینم. یعنی حق انتخاب مردم در تعیین سرنوشت خودشان و حکومت بر خود بر مبنای انتخابات، بر مبنای دادن رای به کسانی که باید در مقابل این رای پاسخ‌گو و مسئول باشند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد